Tado thermostaat in bestaand cv systeem?

Opties
Ik heb zojuist de startset met 5 slimme radiatorkranen gekocht om elke ruimte apart op temperatuur te krijgen. Ga ik dit werkend krijgen met mijn Nefit easy control thermostaat? Of moet je toch echt de Tado thermostaat gebruiken om dit systeem werkend te krijgen?
Ik ben benieuwd naar jullie reakties/ suggesties. Bedankt alvast!

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als je geen Tado thermostaat hebt dan kun je wel per ruimte een temperatuurschema instellen maar de ruimtes worden alleen verwarmd als in de woonkamer (of waar de nefit thermostaat zit) warmte gevraagd wordt.

    Als je wilt dat een ruimte waar het te koud is zelf de ketel kan starten dan moet je ook een Tado thermostaat hebben, dit kan niet in combinatie met welke andere thermostaat dan ook.

    En denk er aan, je moet ook in je woonkamer Tado knoppen monteren, niet alleen in de overige kamers.

  • sopper
    Opties
    Aaaah, duidelijk! Dan moet ik snel de thermostaat gaan bestellen. Dan maar meteen de volgende vraag. In de woonkamer waar de thermostaat hangt staat ook onze pelletkachel. Hoe kan ik de thermostaat instellen dat de andere ruimtes gewoon de gewenste temperatuur worden wanneer de pelletkachel aan staat?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Daar hoef je verder niets voor in te stellen. Als je maar wel de Tado kranen in de woonkamer hebt.