Vloerverwarming icm bedrade thermostaat, draadloze temperatuur sensor en extensiekit

Opties

Hoi,

Sinds een week hebben wij een zoneklep toegevoegd aan ons vloerverwarmingssysteem. Deze zou direct aangestuurd moeten worden door een bedrade slimme thermostaat die bij de klep hangt. Die zou weer aangestuurd moeten worden door een draadloze temperatuur sensor in de woonkamer. 1 van die 2 zou dan weer de ketel aan moeten sturen.

De standaard installatie in de Tado app voorziet (in ons geval?) niet in deze set up. Na een hele dag chatten met Tado support zouden de juiste instellingen remote toegepast worden, dit is of niet gebeurd of niet succesvol. Geen bericht meer over gehad.

Is er iemand op dit forum die bekend is met de instellingen voor zowel de bedrade slimme thermostaat aan de klep en de draadloze temperatuur sensor die gemaakt kunnen worden in het installateurs menu?

Antwoorden

  • P_Veldhorst
    Opties
    Onderstaande link heb je gelezen?

    https://support.tado.com/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming
  • Bedankt voor je reactie! Dat artikel heb ik zeker gelezen. Zo ben ik ook tot deze opstelling gekomen, namelijk optie 3 die beschreven wordt.

    De automatische installatie door de Tado app heeft niet de juiste instellingen opgeleverd, mijn vraag is dus of iemand de juiste instellingen kent die in de installateurs menus in kan geven.

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    februari 2022 aangepast
    Opties

    Jazeker, kijk maar hier. Bedrade thermostaat aan de zoneklep met aan/uit sturing (R01). Maar je hebt nog een tweede thermostaat nodig of een draadloze ontvanger, die sluit je aan op de ketel.

    De temperatuursensor is dan overbodig, of kan als meettoestel in de kamer dienen. Deze kan echter geen ketel aansturen, dat kan alleen een slimme thermostaat of een draadloze ontvanger.