Werking radiatorknop in zelfde kamer

Opties
Waarom zou ik de twee radiatorknoppen (met dezelfde instelling) in de app in één kamer zetten? De ene kant van de kamer zit in de zon, de andere kant niet.
- Wat is het verschil in werking van het systeem?
- Wordt de kachel op een andere manier aangestuurd?
- Blijven de radiatorkranen individueel gestuurd of als er één warmte nodig heeft dat ze beide open gaan?
René Leunk.

Antwoorden

  • johnne
    Opties
    Ik heb Da ook voor ,de grootste zet ik een paar graden minder of uit ,of omgekeerd
  • Renel
    Opties
    Stuurt de ene knop de ander dan aan of werken ze onafhankelijk?
  • de_bigMaq
    de_bigMaq ✭✭
    februari 2022 aangepast
    Opties

    @Renel als 2 knoppen in dezelfde kamer zitten worden ze gelinkt met elkaar en werken samen onafhankelijk. Je zult dan ff voor jezelf moeten nagaan welke knop je instelt voor de temperatuur meting mocht dit niet gedaan worden door een slimme thermostaat. Het is een lastigheid. Ik herken de situatie afhankelijk van hoe de zon staat geeft de ene knop een andere omgevingstemperatuur weer. Ik heb ook gehad dat ik de knoppen in een grotere ruimte in elk een afzonderlijke kamer in app plaatste om zo het temperatuursverchil per omgeving op te vangen

    Zoals ik het doe is het zoeken naar temp. van de gemiddelden. mijn weerstation meet immers ook de lucht en temp in mijn woonkamer. Daar stem ik de temp van mijn knoppen een beetje op af want de ene zit misschien in een koude of warme hoek. Het blijft lastig en zoeken. Een andere optie is een slimme thermostaat van tado als dummy te plaatsen. Die geeft dan de temperatuur door

  • Renel
    Opties
    Dankjewel. Als ik het goed begrijp gaan zowel radiator A als B open wanneer A (temperatuurmeter) aangeeft dat het te koud is.
    Ik denk dat ik voor jou suggestie van twee kamers ga.
    René Leunk.