Handbediening werkt niet juist

Opties

als ik met de hand bediening een graad verhoog in een tijdsblok gaat deze niet terug naar de ingestelde temperatuur van het volgende tijdsblok.De App staat ingesteld op automatisch tot de volgende verandering.

vb. Het tijdsblok is ingesteld op 20° en eindigt om 22:30 uur waarna het nachtbok van 17° Begint. Als ik nu bijvoorbeeld om 20 uur manueel een graadje verhoog naar 21° blijft deze gewoon na 22:30 op 21° staan ipv naar de ingestelde 17° te verlagen van het nachtblok.

wat doe ik dan verkeerd ?

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties

    Als je aan de knop draait, dan geldt die verandering volgens de instelling voor die knop in de app. Pas je de temperatuur handmatig aan in de app, dan zie je een potloodje verschijnen. Op de lijn zie je 2 stippen. De eerste is “tot het volgende tijdsblok in het schema”, de tweede stip is “tot de volgende handmatige verandering (♾, oneindig)”

    Of je stelt een tijdsduur in, bijv 30 minuten. Die instelling blijft bewaard en als je de volgende keer weer temp verandert, geldt dat weer 30 min. (Of tot volgend blok of oneindig, net wat je het laatst had ingesteld).


  • Mcenet
    Opties

    Dank u Andre, ik wist niet van dat potloodje. Het is dus niet voldoende dat je in de app bij de handmatige bediening instelt "tot de volgende autom. verandering" Dan moet je dus ook naar dat potloodje gaan en tot de eerste stip schuiven.

    `Ik ga dit alvast vanavond eens uittesten.😀

  • Andreplusplus
    Opties

    De instelling in de app bij de ruimte is bedoeld voor als je aan de knop draait. Het potloodje voor als je in de app de instelling wijzigt.

  • Blijkbaar is er iemand bij Tado die denkt dat als je de knop Resume schedule gebruikt, je de volgende keer ook die knop wil gebruiken, ook als je daarvoor hem op tot het volgende tijdsblok had staan. Waarom volgt de App niet gewoon de instelling van de kamer als default, zoals de topic starter ook had verwacht. Dat je met het potloodje daar van af kan wijken is wat mij betreft dan weer prima. Wat m.i. al helemaal van de zotte is, is dat wanneer je de knop resume schedule gebruikt de app er van uit gaat dat ik dat de volgende keer ook wil, ook als was mijn werkende instelling op dat moment to volgend tijdsblok.