Vloerverwarming dmv rad. kraan?

Opties

Hi Allen,

Ik heb al jaren de slimme radiator kraan van tado en ben zeer tevreden. Nu ben ik verhuist en heb ik vloerverwarming. Nu vraag ik me af: kan ik de slimme radiatorknop monteren op de vloerverwarming?

Er hangt in de woonkamer een slimme thermostaat met draad naar de CV, maar volgensmij regelt deze de temp voor het hele huis. Nu wil ik eigenlijk zoals op bovenstaande foto een slimme kraan monteren (thermostaat in de woonkamer stuurt die dan aan). De rest van het huis wordt gewoon individueel bediend. Kan dit? ps. het systeem moet met 4 groepen worden uitgebreid dus er komt een nieuwe verdeler.

Heb ik het zo een beetje correct in mijn hoofd of zijn er wat snacks waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Lees onderstaande even door.


    https://community.tado.com/nl/discussion/2147/slimme-radiatorknop-in-watertoevoer-vloerverwarming-plaatsen-ipv-zoneklep#latest
  • Dankje voor je antwoord @B79 is de bypass echt nodig en waarom is de tado extra en niet i.p.v.?

    Wanneer ik er voor kies mijn thermostaat te laten hangen maar geen tado knop gebruik wordt de vloer dan wel warm? Kan ik dan wel de andere radiator op zolder bijvoorbeeld gebruiken wanneer beneden op 15 (afwezigheid) staat, zonder dat deze mee opwarmt of heb ik wel de tado knop nodig?

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dit is hier al 100X besproken.
    Bypass is nodig als je alle radiatoren en vloerverwarmingen gaat regelen als zone.
    Anders cv pomp kapot.

    Als je geen tado knop of zoneklep plaatst in je vloerverwarming wordt deze ook warm als boven een kamer verwarmt wordt.
    Je zal overal een tado oplossing moeten gaan maken anders werkt het niet goed. Met als gevolg dat er ruimtes onbedoeld te warm worden omdat het water niet geblokkeerd wordt.
  • Dankje @B79 , een VTE DVR, drukverschilregelaar; is dat hetzelfde als een bypass? Die kan ik namelijk meebestellen met de verdeler. Ik heb nog een tado knop over dus die kan ik prima gebruiken.
    Sorry voor de vragen, ik heb het allemaal gelezen maar vond het niet perse duidelijk voor mijn situatie.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ja dat is hetzelfde. Moest zelf ook even zoeken. Maar het doet hetzelfde.
    Op zich heb je geen hele bijzondere installatie. De helft op dit forum werkt zoals bij jou. Succes met je installatie.
  • Andreplusplus
    Opties

    @unf0rg0tt3n en even voor de duidelijkheid: NIET de knop die je rood omcirkeld hebt vervangen door een tado knop.

  • @Andreplusplus nee, dat was me al duidelijk😆