Nieuwe setup Tado

Opties

Hi all,

Graag zou ik op het 1ste al mijn radiatorknoppen willen voorzien van een Tado radiatorknop. Hier heb ik direct een vraag, ik heb in de gang een bedrade thermostaat staan. en dan in elke kamer(4) een radiator.

Moet ik zowel de thermostaat vervangen door één van tado als de radiator knoppen?

thaaaanks

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Yep. Je zal de hele boel moeten vervangen voor hetzelfde merk.
    Erger nog, je zal ook knoppen moeten gaan plaatsen op alle andere plekken. Anders wordt het daar ook warm als boven een verwarming aan staat.
    Cv water stroomt namelijk door alle radiatoren die open staan.

Antwoorden

  • Kasp
    Opties
    De gelijk heeft vloerverwarming met aparte thermo dus hier geen probleem.

    In totaal zitten we met 5 radiotoren, 1tje opde de zolderkamer, hiervoor zal ik dan ook een tado voorzien.

    Maar stel ik zet de thermostaat die zich in de gang bevindt boven op 19graden. En de t° is bereikt, zullen mijn radiatoren niet werken ookal zijn die kamers niet op de gevraagde t°?

    Of is er interne communicatie tussen de knoppen en thermostaat op dat moment?

    B79, Alvast dankje voor de rappe respons
  • Andreplusplus
    Opties

    @Kasp , ja via de de bridge communiceren alle tado componenten met de zoneregelaar (slimme thermostaat of draadloze ontvanger). De zoneregelaar stuurt de ketel aan en alle componenten kunnen via de zoneregelaar "warmte vragen" aan de ketel.

  • Kasp
    Opties
    @Andreplusplus perfect, thx