Nieuwe installatie: kamers verwarmen niet

Opties
Hallo,

Ik heb onlangs het tado systeem opgezet in onze nieuwe woning maar ik krijg het niet goed aan de praat.

Wij hebben 3 verdiepingen en in de oorspronkelijke situatie werden alle verwarmingen aangestuurd vanuit de thermometer in de woonkamer.
Als eerst heb ik de oude thermometer vervangen voor de Slimme Thermostaat en 3 slimme radiatorknoppen in de woonkamer. Dit werkte hartstikke fijn en naar behoren.

Een paar dagen later heb ik op de andere verdiepingen de slimme radiatorknoppen in de verschillende kamers geïnstalleerd. Na een aantal E4 meldingen, is alles nu correct aangesloten (volgens de app).
Echter verwarmen de kamers nu niet als we dat op de app instellen.
We horen de knop wel iets ondernemen maar de radiator wordt niet warm.
Wat ook apart is, is dat de woonkamer opeens veel warmer wordt dan de temperatuur waarop we deze instellen.

Als instelling heb ik voor iedere kamer, de slimme thermostaat als zoneregelaar ingesteld.

Wat doen we verkeerd?

Dank voor de reactie alvast.

Pablo

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    @YoungSkywalker Pablo, mijn eerste ingeving is dat de knoppen toch niet goed gemonteerd zijn op de radiatoren. Is het calibreren bij het plaatsen helemaal goed gedaan?

    Als de tado knoppen de radiatorkraan niet kunnen openen, dan heb je kans dat de pin van de kraan vastzit. Dan zou je kunnen testen of je die wel kunt indrukken en zien of die dan los komt. Dat moet met handkracht (beetje zwaar) wel gaan. Of het calibreren is toch niet goed gegaan of de montage is niet helemaal in orde. Moest je hulpstukken en pinnetjes gebruiken?

    Uit je beschrijving maak ik op dat je inderdaad ruimtes hebt aangemaakt in de app en dat die op de juiste manier zijn ingesteld (knoppen in de ruimte en zoneregelaar is de ST).

  • Hi Andre, dank voor jouw reactie.
    Het zijn nieuwe radiatoren en ik heb inderdaad een opzetstuk nodig om de knoppen aan te sluiten.
    Het lijkt erop dat de kamers die niet werken, de kamers zijn die eerst een E4 foutmelding gaven.

    Ik zal de kamers die niet werken vandaag proberen opnieuw te installeren.
    Ik zal laten weten of dit werkt!

    Nogmaals dank