Warmtevraag voor de ketel

Opties

Ik overweg een Tado systeem aan te schaffen met thermostaat en thermostaat knoppen maar is het zo dat ik dan middels de thermostaat de temperatuur van de vloerverwarming regel en met de thermostaat knoppen de temperatuur van de overige ruimtes?

Als er geen warmtvraag in de woonkamer is maar wel in een van de andere ruimtes stuurt dan de thermostaat knop een signaal(via de thermostaat in de woonkamer) om de ketel te laten stoken? Dit is mij niet duidelijk.

Als iemand hier zijn licht over kan laten schijnen, graag!

Beste Antwoord

  • P_Veldhorst
    P_Veldhorst ✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    De thermostaat stuurt idd de ketel aan ook als de knoppen warmte vragen. De thermostaat regelt de temperatuur va de kamer waar hij hangt en de knoppen de te temperatuur van de kamers waar zij zich bevinden. Bedenk wel dat je ook een oplossing moet vinden om de vloerverwarming uit te zetten.

Antwoorden

  • Dank voor je reactie!

    Dus als of de knoppen of de kamerthermostaat een warmtevraag heeft zal de thermostaat de ketel aansturen als ik het goed begrijp. Wat je aangeeft is dat als een thermostaatknop in een andere ruimte een warmtevraag heeft, de kamerthermostaat de ketel zal aansturen met als gevolg dat ook de vloerverwarming warmte gaat leveren omdat er geen zones in "mijn" verwarming systeem zitten.

    Een oplossing is dan een extra thermostaatknop opnemen in de aanvoer voor de vloerverwarming of is er een mogelijkheid om via Tado de pomp van de vloerverwarming te schakelen? Via een if-then-else routine o.i.d.?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Wat dacht je er van om eerst even rond te kijken op het forum?

  • P_Veldhorst
    Opties
    Dat is een van de meest besproken onderwerpen op dit forum, zoek maar op. Ook heeft tado zijn eigen adviezen onder de f.a.q.