Isotwin condens 25/31

Opties
Hoe tado aansluiten? Op 24 v of bus? Welke instellingen op tado thermostaat. Ben al 2 weken aan het proberen. Niets lukt. Alvast bedankt.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Dat is dus een bulex ketel? Die zou eBus praten net als Vaillant ketels. Dus aansluiten op tado op +/- en op de ketel op Bus, (maakt niet uit welk draadje plus of min is) en tado instellen op D07 of D05. Werkt dat niet, dan kun je een Vaillant VR33 module kunnen proberen en dan de Tado op D01 (Opentherm) instellen.

    Maar ik zou eerst even informeren bij de bulex leverancier of fabrikant.

  • Elsm
    Opties

    Ik heb gisteren ook een Isotwin Condens 25/31 aangesloten op Tado via ebus. Dat werkt goed. Toch de cv verwarming. Mijn warm water werkt niet. Het werkt wel maar altijd aangestuurd. Dus dat kan ik niet sturen via de bus. Maar mijn cv en mijn 7 Tado radioatorknoppen werken perfect via ebus. Ik kan elke ruimte aansturen.

    Vincent, je moet in Tado D07 instellen (= ebus) en 2 draden aansluiten op je Tado (+ en -) en dan zou het moeten werken.

  • Elsm
    Opties

    Weet er iemand waarom ik het warm water niet kan aansturen via de Tado thermostaat? CV verwarming werkt uitstekend via ebus. Het icoon van CV knippert op mijn Bulex display als er een verwarmingsvraag is van de Tado thermostaat maar icoon van warm water brandt altijd vast en deze temperatuur kan ik ook wijzigen via display Bulex. Dus het warm water wordt niet gestuurd via de Tado Thermostaat. Zou dat een verkeerde instelling zijn op de Tado Thermostaat of een verkeerde instelling in de Bulex?

  • Andreplusplus
    Opties
    Welja, reactie op topic van een haar oud en daar dan een nieuwe vraag aam plakken. Lees ajb eerst wat andere topics.
  • Elsm
    Opties

    Oei ja ik zie nu pas dat het een jaar oud is. Ik heb ondertussen een nieuwe vraag gelanceerd.

  • Elsm
    Opties
    Dag Vincent, André heeft mij er op gewezen dat je post meer dan een jaar oud is. Wel interessant voor mij. Is het ondertussen gelukt met je Bulex Isotwin? Werkt dat goed met Tado? Heb je tips en tricks voor mij want ik ben er net 1 dag mee bezig. Werkt de warm water aansturing bij jou wel? Alvast bedankt.