Warm water comfort mode gaat niet uit
Dag allemaal,
Een vraagje; zijn er meer mensen bij wie de comfort mode van de CV ketel niet meer uit wil gaan?
Ik heb een AWB HR30g ketel, aangestuurd via opentherm met Tado v3+. Als ik in de app het warmwater op "on" zet dan kan ik de temperatuur veranderen en blijft de CV qua warmwater op temperatuur. Echter als ik hem op "off" zet dan kan ik de temperatuur niet meer veranderen maar de CV houdt nog wel steeds het warmwater op temperatuur (55 graden). En ook als ik de hele warmwater functie via het installatie menu deactiveer dan houdt de CV het warmwater nog steeds op temperatuur.
De instellingen op mijn CV lijken geen invloed te hebben (comfort mode aan of op de CV verandert niks).
Ik ben al een tijdje in contact met technische dienst van tado maar die komen ook niet veel verder dan dat ze zien dat de comfort mode aan blijft.
Toevallig meer mensen bij wie dit probleem zich voordoet of heeft gedaan? Dank!
Antwoorden
-
Wat mij betreft is ww sturing door tado zinloos. Gewoon niet gebruiken en de eco of comfort mode of zo van de ketel instellen. Regeling van tado doet in mijn ogen niet zoveel en je water moet toch op minstens 60 gr ivm legionellapreventie
0 -
Mee eens Andre++, probleem is dus dat ik sinds de tado mijn warmwater niet meer op mijn cv kan regelen. Ik had heel die comfort mode altijd uit staan, maar dat gaat nu dus niet meer... :-(
0 -
Heb je de warmwater aansturing al verwijderd of laten verwijderen?
Ik krijg inderdaad de indruk dat zelfs als de warmwater aansturing in Tado verwijderd is, deze zich toch nog daarmee bemoeit. Je kunt het alleen niet meer instellen.
Dit lijkt op een bug in de software, dat moeten ze fixen. Geen warmwater aansturing = AFBLIJVEN, laat de gebruiker het ZELF instellen.
0 -
Klopt Rob,
Ik heb hem via het menu voor installateurs verwijderd. Het heet water verdwijnt dan uit de app maar Tado blijft alsnog de controle houden. Dat is dus bij jou ook zo?
Ik zal voor de zekerheid nog eens vragen of de technische mensen van Tado het kunnen verwijderen, misschien dat dat helpt.
0 -
Nou in mijn geval kan de Tado niet de comfort instelling aanpassen omdat ik in mijn ketel eerst moet configureren of de ketel of de thermostaat die instelling mag bedienen en dat staat op ketel (dus op het frontpaneel en via de slimme mode die er in zit).
Maar het is me opgevallen dat de temperatuur vast staat op 55. Ik wil die op 50 zetten maar hij gaat meteen terug naar 55. En dat is de temperatuur die het laatst in de Tado stond. Dus ik denk dat die nog steeds die 55 graden naar de ketel stuurt ondanks dat de hele instelling daarvan weg is (ook via installateursmenu gedaan).
Dat is gewoon fout.
0