Vloerverwarming bijgebouw

wij hebben een woonhuis met een gedeelte vloerverwarming en een gedeelte radiatoren.

Ook heb ik een bijgebouw 10 m verderop waar mijn zoon zit met vloerverwarming. die is moeilijk onafhankelijk te regelen en het is daar dan vaak kouder dan bij ons en hebben wij het te warm om het bij hem op temperatuur te krijgen.

Welk bedieningssysteem heb ik nodig om het onafhankelijk te kunnen regelen bij hem?

Alvast bedankt,

Rene Bas

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Wat voor cv installatie heb je, wat heb je van Tado of heb je nog niks, hoe regel je nu de vloerverwarmingen? Zomaar wat zaken die duidelijk moeten zijn voordat een antwoord zinvol kan zijn.
    De afstand tot het bijgebouw kan een obstakel zijn voor het gebruik van Tado. Wat is de afstand van de Tado bridge tot het uiterste apparaat in het bijgebouw? Je zou moeten uitproberen of dat storingsvrij wil werken.
  • ik heb een bosch ketel die bedraad is.

    In het bijgebouw zit wel wifi.

    Wij regelen nu alles via een nefit thermostaat in het woonhuis.

    In het bijgebouwtje zit een gewone verwarmingsknop.

    De vloerverwarming is wel direct aangesloten op de ketel.

    Ik heb helemaal nog niks van Tado aangezien ik geen idee heb wat ik nodig heb en of het gaat werken.

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Een Bosch ketel, volgens mij wordt die aan/uit aangestuurd, dus niet modulerend . Klopt dat? Tado maakt geen gebruik van WiFi, het heeft een eigen LAN. Daarvoor heeft het een zogenaamde bridge die via een netwerkkabel op de internetrouter wordt aangesloten. Wat is de afstand van de regeling in het bijgebouw tot aan het punt waar de bridge komt? De bridge bij voorkeur ergens op een centraal punt. Als het te ver is dan werkt het niet of niet betrouwbaar.

    Tado kan goed iedere ruimte apart verwarmen. Voor het aansturen van vloerverwarming heeft het de voorkeur om iedere vloerverwarming te voorzien van een klep. Een andere interessante manier van sturen is het aan/uit schakelen van de vvw pomp dmv een aangepaste pompschakelaar. Deze oplossing is te vinden op dit forum. Zoek op “dé oplossing voor vloerverwarming” . Kijk verder eens naar de schema’s die Tado zelf geeft voor de combinatie van vloerverwarming met radiatoren op de site van Tado zelf. Komt neer op een Tado thermostaat bij iedere vvw, Tado knoppen op alle radiatoren, een draadloze ontvanger om de cv aan te sturen.

  • Bedankt voor je informatie. Hier kan ik mee aan de gang.
  • Mijn Bosch ketel wordt modulerend aangestuurd, dus dat is niet per definitie aan/uit.
  • Ik heb er verder helemaal geen verstand van. Ik dacht dat het makkelijk even te installeren was.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Haha, nee als er vloerverwarming is dan is het niet “makkelijk even” installeren.

  • Nee daar kom ik nu achter ha ha. Wel jammer dat er totaal geen contact mogelijk is met tado.
  • Ja, je krijgt alleen maar
    Keuze menu’s die je doorsturen naar faq. Als je wilt chatten heb je na een uur nog geen antwoord. Mailen idem, alleen maar keuze menu’s. En ook daar geen antwoord.
  • Ik heb die ervaring niet. In de chat wordt aangegeven “we reageren oer mail” en dan binnen dag geholpen.

  • Ik zit al meer dan 2 weken te wachten op 3 mailtjes helaas
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Heb een beetje het idee dat tado overspoeld door mailtjes nu de gasprijs gestegen is tot vloeibaar goud. Reacties die je nu terug krijgt zijn behoorlijk kortaf.