Problemen met tado Remeha Tzerra M28 C plus

Opties
Goeieavond,

Mijn tado heeft het een maand goed gedaan en toen heb ik 3 extra knoppen erbij geïnstalleerd en sindsdien merk ik dat mijn Tado thermostaat opeens afslaan heb af en toe geen warm water ook geen een radiator word warm zelfs de 2 radiatoren zonder tado knop verwarmt niet. Het lijkt of de CV niet eens aanslaat. Ik heb geen idee hoe ik dit moet oplossen, heb het op de OT staan en bedraad met D01 als protocol. als ik de CV helemaal reset verwarmt die voor 30minuten en slaat alles weer af, maar heb wel warm water.

Reacties

  • Dutchy
    Dutchy
    februari 2022 aangepast
    Opties
    Ps: de app zegt ook dat die aan het verwarmen is, terwijl de radiatoren steenkoud zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Heb je wel een bypass in het systeem?

  • Dutchy
    Opties
    Nee die heb ik niet, ben ook een leek qua CV installaties etc. Maar heb t gecontroleerd. Die heb ik niet
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dan is dat waarschijnlijk de oorzaak van het probleem.

    Het is eigenlijk iets wat Tado in de software zou kunnen verbeteren, maar dat weigeren ze, ze zeggen op die vraag altijd "nee u moet altijd een bypass hebben!".

    (dit wordt nodig als je al je kranen in het systeem vervangt door Tado kranen, of de niet vervangen kranen wel eens allemaal dicht kunnen staan)

  • Dutchy
    Opties
    Ik heb 2 kranen die niet vervangen zijn maar ook thermische, deze heb ik volledig open gezet maar mocht niet baten bij resetten. Ik krijg ook de hele tijd nu melding op de CV voor controle aan de ketel. Er was al een afspraak met een monteur gemaakt dus misschien kan ik gelijk navraag over een bypass doen.
  • Andreplusplus
    Opties

    @Dutchy Kun je ons meer vertellen over je setup en instellingen in de app?