Gebruikers rechten geven per Kamer

Ik zou het handig vinden dat als je een nieuwe gebruikers uitnodigd in je woning dat deze niet altijd alle apparaten kan bedienen die aanwezig zijn. Of een apparaat toekennen. En anders rechten geven voor een of meerdere kamers. Zodat je bijvoorbeeld je kind de rechten geeft om de airco en slimme radiatorknop te kunnen bedienen op haar of zijn kamer. Maar niet alle overige apparatuur zoals de vloerverwarming beneden en de airco op een andere kamer. Maar als hoofdgebruiker wil ik wel alle apparatuur kunnen zien en bedienen.

22
22 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Wishfull thinking.... dit is al jarenlang een wens van velen.
  • Hoewel dit inderdaad een nuttige functie kan zijn voor sommigen, zijn er mijns inziens andere functies die een veel hogere prioriteit hebben. In het gros van de gezinnen en bedrijven zullen enkele simpele afspraken, eventueel aangevuld met wat opvoedkundig talent, voldoende zijn om ongewenste thermostaattirannie te beeindigen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nou ik weet het niet hoor. Ik denk dat er heel goede argumenten zijn om 1 gebruiker de mogelijkheid te geven om kamers toe te voegen of verwijderen, instellingen zoals temperatuur offset aan te passen, zoneregelaar, enz. Dat is nergens voor nodig dat iedereen die app toegang heeft dat allemaal kan. Er moet een verschil zijn tussen "beheerders" en "gebruikers".

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Als je een gewone (klok) thermostaat hebt, kan ook iedereen aan de knoppen draaien. Ik zou niet weten waarom dat via een app niet zou mogen? Ook als de slimme Tado thermostaat aan de muur hangt en ingesteld is, dan kan iedereen die dat wil de instellingen overhoop gooien.

    Maar kennelijk mag dat dan weer niet via de app? Beetje vreemd.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nou als je een thermostaat aan de muur hebt dan is de kans dat iemand de draadjes los schroeft of gaat rommelen met het schema toch een stuk kleiner dan als je het hele gezin een spannende app geeft met allerlei settings.

  • Ik had eerlijk gezegd verwacht dat zoiets simpels als dit er al in zou zitten. Verschil in rechten tussen beheerder en gebruikers is voor mij ook zeer wenselijk.