Woonkamer: Vloerverwarming + tado radiatorknoppen

Opties
Ik heb een vloerverwarming die alleen mijn woonkamer vervwarmd.

Daarnaast heb ik 2 tado knoppen in de woonkamer (welk gecomibeerd werkt met mijn thermostaat die op de muur hangt)

Graag wil ik weten wat ik moet doen zodat ik de vloerverwarming op deze systeem kan combineren, nu werkt mijn woonkamer met tado's en mijn vloerverwarming apart.

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Je kan er twee tegels van maken. De knoppen in 1 tegel en je thermostaat voor de vloerverwarming in de andere.
  • Anno
    Opties
    N.a.v. diverse topics te lezen zie ik dat het mogelijk is om in de aanvoerleiding van mijn vloerverwarming ook tado knop te monteren.

    Vervolgens deze knop in app toe te voegen samen met de 2 andere tadoknoppen en wandthermostaat

    Ik vraag me dan af of dit gaat werken i.v.m. de temperatuur van de vloerverwarmingruimte. Of negeerd de tado dat zodra ik samen koppel met wandthermostaat?
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dat kan ook. Maar een knop in de toevoer leiding heeft niet de voorkeur. De knop kan ook bv 30% open staan waardoor er niet voldoende warm water bij de vloerverwarming komt.

    De beste oplossing is om een zoneklep te plaatsen die of volledig open is of volledig dicht is. De wand thermostaat te koppelen aan de vloerverwarming. En de knoppen op de radiatoren onder te brengen in een nieuwe tegel.

    Vereist wel een nieuwe investering in je opzet.
  • Anno
    Opties
    Het probleem is niet dat ik een zoneklep haal en monteer, maar de zoneklep moet bedraden. Is er geen makkelijker manier ?
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dan blijft alleen een tado thermostaat knop ertussen plaatsen als optie over.
    Een draadloze zoneklep bestaat voor zover ik weet niet.
  • Andreplusplus
    Opties

    Zoek even op dit forum naar “dé oplossing voor …”. Is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar legt wel uit hoe je de pomp of een klep kunt aansturen. Ipv bedrade thermostaat kan het ook een draadloze ontvanger zijn. En je hebt hulp van tado support nodig om de juiste instellingen te doen.