temperatuur schiet te hoog door

'S ochtends warmt mijn kamer altijd een paar tienden graden warmer op dan ik heb ingesteld. Ondanks dat de temperatuur bereikt is, wordt nog steeds warmte gevraagd. Pas na ongeveer een uur zakt de temperatuur naar de ingestelde stand. Mijn vraag is hoe ik dit kan aanpassen.

Antwoorden

  • Bij mij gebeurt dit ook. Dit komt door het PID regel algoritme van het Tado systeem. Er zijn meer topics gestart hierover. Ik stel de temperatuur gewoon wat lager in, wetende dat de temperatuur toch iets doorstijgt boven de ingestelde temperatuur. Bij het opwarmen ‘s morgens las ik ook een pauze in van een kwartier, op een iets lagere temperatuur dan de uiteindelijke doeltemperatuur, zodat de temperatuur iets kan stabiliseren voordat hij verder gaat stijgen. Een kwestie van uitproberen. Succes ermee.

  • Bedankt voor het antwoord. Zou Tado dat algoritme niet aan kunnen passen? Alle informatie is immers voorhanden.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt het aan de servicedesk vragen om het aan te passen.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Heb ik al geprobeerd. Werkt niet….
    Hier schiet die ook door. Maar dat vind ik niet zo erg. Maar het zakt ook vaak wel weer erg ver. Als de instelling 20 graden is dan staat de boel vaak tussen 19,5 en 20,5 graad te zwiepen.
    Maar dat is volgens tado heel normaal.
    Hun visie is dat lang stoken op laag vermogen slecht is voor je ketel en gas verbruik.
    Ik laat het er maar bij. Volgende stook seizoen heb ik nieuwe ramen en kozijnen. Verwacht dat het dan beter gaat.