Bedrade slimme thermosstaat ingesteld op zone draadloze ontvanger

Opties

Hallo allen,

Na een lange verbouwing zijn we toegekomen bij het installeren van de Tado-installatie. In de woning hebben we op de benedenverdieping vloerverwarming aangestuurd via een bedrade slimme thermosstaat. Op de bovenverdieping hebben we 4 kamers die elk via een slimme thermosstaat knop geregeld worden.

De nieuwe ketel is een Intergas Artic Cw36 die zowel een hoog (HW) als lage (LW) temperatuur kan afgeven. Er is een zoneklep geïnstalleerd. De vloerverwarming willen we op de LW uitgang hebben, de radiatoren via de HW voorziening. Om dit te kunnen verwezenlijken hebben we 2 zones ingesteld. De eerste zone is de bedrade slimme thermosstaat. De andere zone bestaat uit een draadloze ontvanger. De slimme radiatorknoppen zijn op deze zone ingesteld. De bedrade thermosstaat is op LW ingesteld, de draadloze ontvanger op de HW sectie.

Nu dacht ik alles goed ingesteld te hebben, maar als ik bij instellingen kijk, dan staat er bij de zoneregelaar dat de slimme thermosstaat wordt aangestuurd via de draadloze ontvanger. Wanneer ik dit probeer te wijzigen naar de zone die hoort bij de thermosstaat dan krijg ik de foutmelding: 'zoneHasRuCircuitDriver'.

Iemand een idee wat hier misgaat? Ik snap zelf niet hoe de bedrade slimme thermosstaat, die rechtstreeks zit aangesloten op de ketel, denkt dat deze via de draadloze ontvanger moet worden aangesloten.


Groet,

Youri


Nu

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Je hebt twee circuits. Dus je moet bij de configuratie aangeven dat het om circuit 1 en voor de ander 2 is. Mogelijk is het dan opgelost.

    Als je er niet uitkomt kun je het het beste aan de supportdesk vragen, zij kunnen op afstand alles voor je configureren.

  • Andreplusplus
    Opties

    “staat er bij de zoneregelaar dat de slimme thermosstaat wordt aangestuurd via de draadloze ontvanger.”

    Wat bedoel je precies met deze zin? Kun je een screenshot plaatsen van de instelling stellingen in de app?

    Je kijkt dus bij een kamer, en dan zoneregelaar, en dan zie je …?

    Vloerverwarming, ST bedraad is 1 zone. Meettoestel en zoneregelasr zijn die thermostaat.

    Overige kamers is 2e zone, zoneregelaar is draadloze ontvanger voor al die kamers. Meettoestel in elke kamer is de knop in die kamer.

    Vanuit tado lijkt me dat niet ingewikkeld. Ik neem aan dat de ST en de DO op de juiste manier aan verschillende aansluitingen op de ketel zijn verbonden (volgens instructies van Intergas)