Is de thermostaat gelijk in de bedrade en de draadloze starterskit?

Opties

Ik wil graag de situatie gaan creeren als optie 2 van https://intercom.help/tado-hc/nl/articles/3487152-hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-radiatoren-en-watergebaseerde-vloerverwarming, zie ook het screenshot in de bijlage.

Hiervoor heb je nodig:

1x Starterskit - Bedrade Slimme Thermostaat (bevat een Slimme Thermostaat en een Internetbridge),

1x Accessoire - Draadloze ontvanger,

xx Accessoire - Slimme Radiatorknop voor elke kamer.


Helaas is de Accesoire - Draadloze ontvanger niet bij mijn favoriete webshop CoolBlue verkrijgbaar.

Wel is daar de Starterskit - Draadloze Slimme Thermostaat verkrijgbaar.


Kan ik de Starterskit - Bedrade Slimme Thermostaat + Accessoire - Draadloze ontvanger vervangen door een Starterskit - Draadloze Slimme Thermostaat? Is de thermostaat in beide starterskits gelijk of mis ik dan een aansluiting of instelmogelijkheid?


Alvast bedankt voor het meedenken.




Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Dat was altijd wel zo maar je weet niet wat ze uit kostenbesparing allemaal eruit slopen.

    Dus dit moet je bij de servicedesk gaan navragen denk ik.

Antwoorden

  • RvO
    Opties

    @Rob2 Dank voor je hele snelle reactie.

    Het lijkt erop dat Tado een beperkt assoriment hardware heeft: internetbridge, thermostaat, radiatorkraan en de ontvanger voor de cv-ketel. En dat die hardware in verschillende, voor mij onoverzichtelijke, pakketten wordt verkocht. Het is lastig te zien of het allemaal precies gelijk is of dat er toch kleine verschillen in de hardware en software zijn.

    Ik durf het nu aan om met de draadloze starterskit en een radiatorknop te beginnen.

    Ik had het vanochtend al aan Tado en de webshop gevraagd, maar nog geen antwoord gekregen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja ik vind het ook onduidelijk. Maar ik wil geen antwoord geven waar je dan op af gaat en achteraf niet blijkt te kloppen.

    Mijn thermostaat is nog van het "oude type" maar inmiddels zijn ze al overgestapt op goedkoper plastic en slechtere mallen. Dus je weet niet wat ze allemaal doen om een paar centen te winnen, relais weglaten zou zomaar kunnen.

  • RvO
    RvO
    februari 2022 aangepast
    Opties

    Ah, is dat goedkopere plastic de + is V3+? Goed, goed dat je nog even die aanvulling doet. Ik zal ook overleggen met de winkel voor de mogelijkheid van retour als het niet goed blijkt te zijn.

    Misschien dat er nog iemand anders meeleest en ervaring heeft met de nieuwere modellen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    februari 2022 aangepast
    Opties

    Nee ik heb ook een V3+ maar van 2+ jaar oud. Toen was de kostenbesparingsactie nog niet uitgevoerd.

    Lees maar op het forum. Schroefje voor het kabeldekseltje uitgespaard, klik-vast van de thermostaat op de grondplaat waardeloos (valt er bijna vanaf), dat soort dingen. Goedkopere Chinees gevonden voor het spuitgietwerk denk ik.