Verwarming blijft opwarmen, terwijl tado uitstaat

Opties
Ik heb een thermostaat (in de living) en twee slimme radiator knoppen (een in de living een in de slaapkamer). Sinds enige tijd blijft de verwarming in mijn slaapkamer maar branden, het wordt er 26 graden terwijl mijn radiator knop en app uit staat. Hoe kan ik dit oplossen? Dit werkt namelijk absoluut niet energiebesparend!

Antwoorden

  • PNS
    PNS
    februari 2022 aangepast
    Opties

    Helaas heb ik dat probleem ook. 😕

    1. Uiteindelijk de thermostaatknop maar verwijderd toen ging de kachel eindelijk uit. Maar moet hem natuurlijk wel weer toevoegen.
    2. Het zelfde is als de knoppen geen connectie meer hebben blijft de kachel, maar branden. Met als gevolg dat de radiatoren loei heet worden en de gasmeter maar blijft lopen. Foto heeft betrekking op 2


  • RuthC89
    Opties
    Dankjewel voor je reactie. Initieel werkte de radiator knop perfect. Heb ook voor deze reden Tado aangeschaft, om de slaapkamer apart te kunnen regelen (ervoor te oude radiator knoppen die niet meer werkten). Op het begin werkte dit prima maar nu blijft hij verwarmen. Het probleem van geen externe toegang heb ik niet. Hij heeft gewoon mee “uit” terwijl het ondertussen 26 graden en meer wordt.. @tado_mod
  • Andreplusplus
    Opties

    Zit de knop nog goed gemonteerd? Als de knop de radiator dicht wil draaien, maar dat lukt niet, dan blijft het warm.

  • boddeke
    Opties

    ik heb hetzelfde probleem. de knop lijkt goed vast te zitten maar toch blijft de radiator een beetje warm. lijkt erop dat de tado de knop niet helemaal dicht draait. dat was na het monteren (vorige winter) niet zo.


    ik kan mij herinneren dat bij installatie er iets als "calibratie" stap was. die kan ik niet meer vinden?


    hoe zorg ik dat dit weer goed werkt?

  • Andreplusplus
    Opties
    @boddeke zie dit artikel https://support.tado.com/nl/articles/3453071-hoe-kan-ik-de-kalibratie-van-de-slimme-radiatorknop-resetten-zodat-ik-het-apparaat-op-een-andere-radiator-kan-monteren