Vraagje over connectie tussen bridge en tado componenten

Hoi,

Weet iemand hoe de tado knoppen en kamerthermostaat communiceren met de bridge? Gebruiken ze het (w)lan waar ze op zitten of op een andere manier? Graag geen speculaties.

Bvd
Groet David

Beste Antwoorden

Antwoorden

  • Ok top. Dan maakt de afstand tussen de bridge en de knoppen/kamerthermostaat dus niet uit. Zolang ze elkaar maar middels het (w)lan kunnen benaderen.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Als de afstand niet te groot wordt. Het beste is om de bridge op een centrale plaats te hangen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik weet niet hoe je komt bij "Dan maakt de afstand tussen de bridge en de knoppen/kamerthermostaat dus niet uit" want dat maakt dus WEL uit!

    Als er geen bereik is tussen de bridge en een Tado apparaat (knop, thermostaat, enz) dan gaat het niet werken en dat kan niet opgelost worden.

  • Dat was dus precies mijn vraag: praten de tado apparaten direct met de bridge/elkaar zonder tussenkomst van mijn wifi/lan netwerk, of gaat dit wel via mijn (w)lan.

    Want mijn (w)lan omvat het hele huis. Dan zou de plek van de bridge niet uitmaken want ze benaderen elkaar dan kennelijk middels TCP/IP.

    Iemand die weet hoe het zit?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    @davidvl
    Je begrijpt het niet. Tado heeft zijn eigen LAN en een eigen frequentie. Het heeft dus niets te maken met WiFi of je eigen Lan of tcpip.
  • @Andreplusplus dank, dit verheldert de zaak inderdaad