Integratie met homey

Opties
Goedemiddag allen,

Ik ben benieuwd hoeveel aandacht deze suggestie zal trekken. Waarschijnlijk beperkt omdat het zich alleen tot homey gebruikers richt.

In de vorige homey app stond de 'warmte capaciteit' bij de opties. Dit biedt mogelijkheden zoals :

- als de warmte capaciteit verandert, en een raam staat open, zet de verwarming uit
- als de warmte capaciteit verandert, en er is niemand thuis, geef een seintje
- als de warmte capaciteit verandert, en er is meer dan X tijd geen beweging geweest, zet verwarming uit
Etc etc.

Homey geeft aan dat de nieuwe app geen mogelijkheid heeft om dit in te bouwen door beperkingen aan de kant van tado. Er zijn meerdere verzoeken geweest en daarom hebben ze contact met tado gehad, echter helaas zonder resultaat.

Bij navraag bij tado vragen ze het verzoek hier te posten. Ik ben benieuwd of ik steun kan krijgen.

Hieronder het bericht van athom :

===
Hi Glenn,

Bedankt voor je mailtje.

Ik heb contact gezocht met ons Development Team, die mij informeerden dat de nieuwe Tado app op een andere manier werkt aan de achterkant. Om het simpel uit te leggen, de data wordt op een andere manier opgehaald van Tado.

De 'verwarmingscapaciteit' is niet beschikbaar in deze techniek. Om klanten met dezelfde klacht als jij naar ons gemaild hebt tegemoet te komen, hebben we contact gelegd met de mensen van Tado zelf, die te kennen hebben gegeven dat er geen plannen zijn om de data die nodig is voor de 'verwarmingscapaciteit' beschikbaar te maken op deze nieuwe manier van data ophalen van Tado, waardoor het helaas onmogelijk is om deze functionaliteit aan te bieden.

Je kunt uiteraard de oude app blijven gebruiken, we zullen hier echter geen updates meer voor uitbrengen, en het kan zijn dat na verloop van tijd deze app niet meer op Homey werkt. Wanneer dit precies zou zijn is helaas niet te voorspellen.

Mijn oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Best regards

— Athom Support
2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    De suggestie van Tado om het hier te plaatsen is bedoeld om jou het bos in te sturen. Dit betekent dat er verder niks meer mee wordt gedaan, maar dat jij hier zit af te wachten of er wellicht wat mee gedaan gaat worden.

    Immers, waarom zou men feature requests "buitenom" via het forum moeten sturen? Als men van plan was wat te doen zou men zelf intern wel een ticket kunnen maken...

  • Glenn
    Opties
    Dag Rob,

    Je hebt natuurlijk gewoon gelijk. Deze post was ook een 'shot in the dark', met de gedachten dat niet schieten altijd mis is.
    Het is echt zonde dat ze het niet beschikbaar maken terwijl het er in de oude omstandigheden altijd was. Dat is een reden om tado niet aan te raden aan Homey gebruikers.

    Groetjes!