Handmatige aanpassingen alleen voor huidige schema blok

Opties
Hallo,

Wat ik vervelend vind is dat ik het volgende probleem heb;
1. Je hebt het koud en zet de verwarming omhoog
2. Gaat naar bed en vergeet hem uit te zetten
3. Verwarming draait de hele nacht

Wat ik voorstel is het volgende:
1. Een pop up bij je handmatige verandering;
“Wil je deze instelling voor alleen dit tijdslijn?”
2. Bij instellingen een optie om de pop-up uit te zetten voor mensen die dat irritant vinden. Voor hen kan het systeem hetzelfde blijven.

Dit geeft de gebruiker de flexibiliteit om zelf te kiezen.
2
2 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Luukw
    Opties
    Er is nog een alternatief. Ik heb ingesteld dat de verwarming uit gaat om 2 uur en 5 uur in de nacht. Als mijn zoon 's nachts de verwarming in zijn kamer hoog zet (en uiteraard vergeet uit te doen) dan gebeurt dat op deze manier alsnog.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dit probleem is een gevolg van niet begrijpen van de gebruikers interface, het is simpel om instellingen te doen die tot de eerstvolgende schema verandering duren of een bepaalde tijd duren, maar je moet het even snappen hoe het werkt.

  • ivo1010
    Opties
    @Rob2 hoe werkt dat dan? Ik kan alleen bedenken dat ik dan het hele schema zou veranderen (en later weer terug).
  • ivo1010
    Opties
    @Luukw goeie tip, ga het proberen!
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt als je de temperatuur aanpast door op de juiste manier met het schuifje en potloodje te friemelen aangeven hoe lang de wijziging moet duren. Dwz een bepaalde tijd of tot de eerstvolgende schema verandering.

  • ivo1010
    Opties
    @Rob2 ik heb het gevonden! Het is inderdaad een fout aan mijn kant, bedankt voor de reactie.

    Voor de mensen die het willen reproduceren;
    1. Verander de temperatuur naar de gewenste temperatuur.
    2. Na verandering komt er onderin de schuifbalk een optie waarmee je de duur van de verandering kunt aanpassen.
  • Andreplusplus
    Opties

    @ivo1010 Soms moet je eerst op het ‘potloodje’ tikken en dan heb je drie mogelijkheden: een bepaalde tijdsduur (en als je nu een uur instelt bijv, dan is de volgende keer de standaardwaarde ook een uur), tot volgende automatische wijziging (schema of thuiskomen/vertrekken) en ♾, ofwel tot je het weer handmatig verandert.

    In de app zijn ook instellingen per kamer “Handmatige bediening op het tado apparaat”, daarmee kun je instellen hoe lang de draai aan de radiatorknop moet werken (tot volgende automatische verandering, timer, tot beëindigd door gebruiker). Deze instelling werkt alleen voor de knoppen/thermostaat en niet voor de app.