Waarom krijg ik geen storingsmeldingen

Opties
Remeha 24c is in uitgevallen las ik me goed herinner P3 p4 meldingen maar geen storingsmeldingen ontvangen,
Iemand ervaring mee Avanta is verbonden via vaste verbinding met bedrade Tadothermostaat

Beste Antwoord

  • Emveha
    Emveha
    Antwoord ✓
    Opties
    Klopt, er zijn al diverse meldingen gedaan richting Tado om dit te implementeren in de software, maar schijnbaar staat dit niet hoog op de prioriteiten lijst van de ontwikkelaars. Ikzelf vind dit een van de grootste miskleunen van het hele systeem, dat zogenaamd SMART zou moeten zijn.
    De enigste melding die je krijgt is een hoop kabaal uit de badkamer, als de wederhelft ineens onder een koude douche staat.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado leest geen foutcodes uit. Ook niet als je Care&Protect hebt.

    Oplichterij, in feite. Of minstens misleiding.

  • Xilinxx
    Opties

    De tado helpdesk is heel goed in vragen negeren of op iets anders antwoord te geven dan je vraagt...

    Ik had mijn ketel viessman via opentherm geconnecteerd en trek de ventilator schakelaar uit. Duidelijke fout op LCD, niks van fout op de tado-app te zien... Mailtje naar helpdesk. Tevergeefse moeite. 😣

  • Andreplusplus
    Opties

    Nee, bekend punt. Tado thermostaat doet niets met ketel-foutcodes. Sterker nog, als de ketel uitstaat detecteert de thermostaat het nog niet, en doet net alsof er temperatuur geregeld kan worden (alleen wordt je huis niet warm)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Klopt, er zijn al diverse meldingen gedaan richting Tado om dit te implementeren in de software, maar schijnbaar staat dit niet hoog op de prioriteiten lijst van de ontwikkelaars."

    Het probleem is niet dat het al of niet op de lijst staat, maar het feit dat er geen ontwikkelaars zijn.

    Ze gaan nu eerst geld ophalen met een schimmige beursgang (een of andere overname constructie door een lege huls die dan naar de beurs gaat ofzo), en ze hebben vacatures open staan voor ontwikkelaars die ze dan wellicht gaan invullen. Tot die tijd is het alleen pappen en nathouden.

  • Emveha
    Opties
    @Rob2, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Drie dagen geleden kreeg ik nog een mail van Tado dat er een knip/plak functie is toegevoegd in de app, wat het makkelijker maakt om schema's tussen verschillende kamers in te stellen. Dus er wordt nog steeds wel ontwikkeld.
    Wellicht op de voor ons verkeerde plekken, maar blijkbaar zijn er nog wel software engineers actief.

    Over een eventuele beursgang heb ik nog niets gehoord, daarover kan ik geen oordeel geven.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik denk dat er zo nu en dan wat hoogstnoodzakelijk onderhoud gedaan wordt door de oorspronkelijke ontwikkelaar van de software, een van de oprichters van het bedrijf die tegenwoordig natuurlijk andere dingen te doen heeft. ALS er al software engineerS zijn dan produceren die wel ERG weinig! Minder dan je van 1 FTE mag verwachten. Dus ofwel het is die oprichter, ofwel het is iemand die daarnaast ook onzichtbare andere dingen doet zoals het beheer van het kantoornetwerk en de website.

    De zaken die verschijnen zijn vaak heel beperkt van omvang. Een knip/plak functie in plaats van een redesign van het hele schema gebeuren om dit in de praktijk beter inzetbaar te maken.

    Het verhaal rond de beursgang staat op de website ergens bij de persmededelingen. Staat er al een paar maanden.