Amplitude voor max en min temperatuur kunnen aanpassen

Opties
Ik vind de amplitude van de temp te groot. Als ik de temp op 20 zet kan het in de kamer wel 19.3 worden, en 20.7. Dat is echt een te groot verschil. Ik wil dit handmatig kunnen veranderen in een amplitude van max. 0.8 °C
1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Heb hier al een hele lange discussie met tado over gehad. Maar volgens tado is dat volstrekt normaal. Volgens hun is dat de meest zuinige manier van stoken…….. schiet mij maar lek.
    Met de moderne technieken van tegenwoordig en nieuwe cv ketels zou je dat moeten kunnen regelen tot een minimum van een hoogstens een halve graad.
    Bij andere merken waarschijnlijk geen probleem behalve voor tado.
  • Andreplusplus
    Opties

    @B79 Dat hangt helemaal van je installatie af. En het kan vast beter, maar dan moet je ook gaan sleutelen aan max aanvoer temp, waterzijdig inregelen, met alleen wat regelparameters kom je er niet, bovendien moet je dan weten wat je doet.

    Supportdesk kan wel iets aan de parameters doen, in de hoop dat het iets beter wordt. Maar om te zeggen “moderne technieken en nieuwe ketels” is mij iets te kort door de bocht.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    @Andreplusplus ben ik deels met je eens. Sommige situaties kan je lastig regelen.
    Maar als ik nu circa een maand met een opentherm monitor meekijk zie ik duidelijk dat tado niet voldoende reageert. Als ik in de avond met alle deuren in de woonkamer en rolluiken dicht tv zit te kijken moet het toch enigszins strak blijven. Temperatuur zakt omlaag naar 19,5 en na 4 pogingen met korte pufjes gaat die in boost stand en schiet de temperatuur in no-time naar 20,5 of hoger.
    Ik slik dit maar even tot de nieuwe ramen zijn geplaatst en daarna zie ik wel weer verder.