Thermostaat en radiatorknoppen in andere ruimte, temperatuur in gaat naar 26gr.

Opties

Hallo,

Ik heb mijn Tado noodgedwongen weer vervangen door de oude thermostaat. Hier is het probleem:

The wandthermostaat is verbonden met een Nefit CV ketel en hangt in de woonkamer. IN mijn kantoor en de badkamer had ik radiatorthermostaatknoppen.

De wandthermostaat stond op 20,5 gr ingesteld, de twee radiatorknoppen op 18gr, op de moment wat die ruimtes niet gebruikt werden.

Ondanks de 20,5 gr verwarmd de ketel het water naar 75gr en blijft branden. Ik heb de temperatuur naar 17gr gedraaid maar dit hielp niet.

Ik heb de oude thermostaat teruggeplaatst en de ketel werkt weer normaal.

Iemand enig idee? Ik sta op het punt de handel terug te sturen.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    De twee radiatorknoppen in de andere ruimtes zorgen waarschijnlijk voor een warmtevraag, waardoor de ketel gaat branden. Omdat er warm water circuleert wordt ook de woonkamer verwarmd, want daar zitten geen tado knoppen om de radiatoren af te sluiten. Met andere woorden, plaats ook daar tado knoppen.

  • Marc_21
    Opties

    Hallo Andreplusplus,

    Met andere woorden werkt het systeem dus niet?

    Mijn bedoeling is om de andere ruimtes niet te verwarmen en daarom heb ik die op 17gr ingesteld. De temperatuur komt niet onder de 16 gr in die ruimtes. Ik zal dus verder moeten met mijn conventionele thermostaat en thermostaat knoppen, en ondertussen op zoek naar een ander systeem.

    Bedankt voor de verduidelijking.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja als je niet bereid bent om overal Tado knoppen te installeren kun je ze beter op "zoneregelaar: onafhankelijk" instellen (dus geen warmtevraag van de knoppen) of inderdaad een ander systeem nemen.

  • Andreplusplus
    Opties

    @Marc_21 Het werkt perfect. Als je het wil gebruiken op de manier zoals het bedoeld is.

    Uit je laatste bericht maak ik op dat er nergens verwarmd hoeft te worden. Dan is het vreemd dat de ketel wel stookt, en dat duidt op een aansluitings- of configuratieprobleem.

    Dan komen we op het punt van welke ketel, welk protocol en zijn alle instellingen en bedrading met elkaar in overeenstemming?


  • Marc_21
    Opties
    Hallo Andreplusplus en Rob2 bedankt voor jullie hulp. Ik ga morgen de onafhankelijk stand proberen, want zoals dat staat beschreven is dat wat ik wil. Ik laat t nog weten
  • Marc_21
    Opties

    Andreplusplus en Rob2 even een laatste update. Het systeem werkt niet voor mij. In onafhankelijk modus wordt de verwarming in de woonkamer niet meer warm. Helaas.

    Een ander probleem wat ik had was dat niet altijd alle knoppen bereikbaar waren voor de internet bridge. Het ding hing precies tussen de thermostaat en de kranen in, allemaal van ongeveer gelijke afstand. Dus helaas houdt het hier voor mij op.

    Bedankt voor jullie support