Symbool Configuratie Download blijft in beeld staan

Opties
Ik heb eens in de zoveel tijd het symbool van Configuratie Download in het beeld staan van mijn Tado thermostaat. Ik heb geen verdere apparaten van Tadoaangesloten zoals thermostaatknoppen. Wel heb ik 3 smart stopcontacten in huis.
Inmiddels staat het symbool al meer dan 24 uur in beeld. Ik heb dit vaker gehad maar nog nooit zo lang.

Wat heb ik gedaan:
Batterijen voor langere tijd uit de thermostaat gehaald - geen effect
Thermostaat op opnieuw opgestart - geen effect
Opnieuw verbinden met de bridge - geen effect
Geprobeerd om de fabrieksinstellingen terug te zetten - lukt niet
Geprobeerd om het configuratie menu te openen - lukt niet
Alle smart stopcontacten verwijderd - geen effect

Ik raak een beetje door mijn ideeën heen.. wellicht is iemand met nog een briljante suggestie.

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Veel vreemde dingen al gelezen hier. Maar wat jij beschrijft nog niet eerder gezien.
    Ik denk dat alleen de helpdesk je hiermee kan helpen. Al het andere wat je zelf kan doen is al geprobeerd.
    Dus even een chat starten met de chatbot.
  • Marceldeb
    Opties
    Bedankt voor je reactie.
    Ik was vergeten te melden dat ik de chat met de robot ook al helemaal heb uitgespeeld..😓
  • Marceldeb
    Opties
    Ik nu contact met iemand van Tado via de chat maar hij kan mij vooralsnog ook niet verder helpen.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Nou lekker dan. Ik zou kijken of er nog een garantie geval van gemaakt kan worden. Een niet werkende thermostaat is ook geen optie.
  • Esdoorn
    Esdoorn
    maart 2022 aangepast
    Opties

    Al een oplossing gevonden? Ik zit nu namelijk in de zelfde rituele dans met Tado over het zelfde probleem sinds gisteren. En bij mij blijft de verwarming continu aan staan

  • Esdoorn
    Esdoorn
    maart 2022 aangepast
    Opties

    net via de mail antwoord gekregen van de Tado helpdesk dat ze op afstand ‘iets’ hebben aangepast. Wat weet ik niet (wel gevraagd), maar het lijkt opgelost te zijn 🤞

    Oorzaak volgens Tado: “De configuratie van uw warme water was niet geheel correct voor de Opentherm aansturing. Dit heb ik hersteld.”

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    En had je er zelf aangezeten of was dat zomaar ineens niet correct meer?

  • Esdoorn
    Opties

    Had er niet aangezeten. Het viel op dat het steeds warmer werd en toen bleek dat de verwarming continu aan stond (het was inmiddels meer dan 25 graden in huis terwijl de thermostaat op 22 staat). Toen uiteraard de thermostaat handmatig willen bedienen waarbij het -voor mij nieuwe- symbool opviel. Daarna heb ik zo’n beetje alles gedaan wat Marceldeb ook had geprobeerd.

    Hoe zo, heb jij het zelfde probleem?

    O ja, kreeg 3 uur geleden nog een mail van een andere medewerker van de Tado helpdesk dat ze ‘mijn systeem’ hadden gereboot met de vraag of het geholpen had. Dat weet ik dus niet want alles was al hersteld. Het heeft het in ieder geval niet verslechterd 😀

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee ik heb niet hetzelfde probleem maar het verbaast me dat mensen ineens problemen krijgen en dan hun instellingen verkeerd staan, ik hoop dat mij dat niet gaat gebeuren. Maar ik weet dat veel mensen vaak zitten te friemelen aan instellingen met het idee dat ze soms iets toch nog wat beter kunnen krijgen, en dan later komen vragen hoe het kan dat het ineens niet meer werkt. Daarom de vraag of het vanzelf gegaan was.

  • iemand hier inmiddels een oplossing voor? bij mij gebeurd hetzelfde namelijk. nieuwe installatie...

  • Andreplusplus
    Opties
    Ja, staat er toch boven? Contact met support