Een slim schema uit kunnen zetten
En dit dan voor bepaalde of onbepaalde tijd of dag of tijd schema, welke dagen wel aan en welke dagen niet.
Waarom, ik heb een logeerkamer waar niet altijd iemand verblijft. Als er een logé is kan het slimme schema aan en mogelijk dan voor een geplande tijd.
Is de logé weer naar huis dan kan het slimme schema uit gezet worden of gebeurd automatisch omdat je dit vooruit heb kunnen plannen.
Daarbij is het nu zo dat als ik in het dashboard bovenaan op de knop “schema hervatten alle kamer” na bijvoorbeeld het ventileren van het hele huis, ook het slimme schema van de logeerkamer weer actief word. Terwijl deze voor het ventileren handmatig op de “uit” stand stond.
Door de slimme schema’s zelf uit te kunnen zetten sluit je ze uit voor het hervatten en blijven ze uit.
Deze optie zou denk ik helemaal een oplossing zijn voor mensen met een B&B of RBNB.
Reacties
-
Dit kun je simpel realiseren door een extra schema te maken. Je kunt per ruimte 3 schema's maken: een voor iedere dag verschillend, een voor de werkdagen en zaterdag/zondag verschillend, en een gelijk voor alle dagen.
Afhankelijk van waar je nu je schema in gezet hebt pak je een van de andere schema's en daarin zet je overal de verwarming uit.
Door nu in je slimme schema scherm over te schakelen op dat andere schema blijft daar de verwarming uit en als je terug gaat naar het schema waar al je instellingen in stonden wordt dat weer actief.
0 -
Nog makkelijker, handmatig instellen via de app “tot de gebruiker het weer wijzigt” (♾)
Slider omlaag, klik op potlood en:
0 -
@Andreplusplus Zoals ik al beschreef, zodra je dan in het dashboard op de knop drukt “schema hervatten alle kamers” dan springen de ruimtes die je handmatig uit had gezet weer in hun slimme schema.
Terwijl die ruimtes gewoon even een periode niet gebruikt worden.0 -
@Rooney Dat kan zijn, ik gebruik die knop nooit.
0 -
@rob2 nooit geweten dat de 3 verschillende geprogrammeerde schema’s werden onthouden. En dat je daar dus tussen kan switchen zonder dat je ingestelde schema verloren gaat.0
-
Dat werkte perfect bij V3. Vandaag Tado X geinstalleerd en daarbij zie ik nog maar één slim schema…Is dit een bugje?
0