Kamers onafhankelijk verwarmen

Opties
maaf
maaf

Goedenavond, misschien doe ik iets fout of is het niet mogelijk.. Sinds kort heb ik deze Tado setup met het idee de temperatuur in elke kamer onafhankelijk van elkaar te regelen.

Ketel: Remeha Tzerra. Woonkamer: Slimme draadloze thermostaat & bridge. De slaapkamer, kinderkamer en het kantoor hebben alle drie slimme radiatorknoppen die werken. Nu zette ik via de app de temperatuur in het kantoor op 19 graden en gingen de slaapkamer en kinderkamer naar zo'n 22 graden. In de app bleven ze grijs, maar gingen de radiatoren aan en de temperatuur dus flink omhoog. De zone controller was de slimme thermostaat. Toen ik de zone controller uitzette, deden de knoppen helemaal niets meer op het moment dat ik in de app de temperatuur wilde instellen. Help??

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    @maaf Wat je wil is heel goed mogelijk. Ik denk even helemaal opnieuw beginnen. Alles uit de app verwijderen en alles opnieuw toevoegen. Begin met de bridge, dan de thermostaat en dan de knoppen. Elke knop in zijn eigen ruimte opnemen in de app. De zoneregelaar is overal (in elke ruimte) de thermostaat. De wizard maakt alles duidelijk.

  • maaf
    Opties

    Inmiddels een poosje verder. Ik heb alles gereset, maar het probleem is nog niet verholpen. Als ik de slimme thermostaat in de woonkamer aanzet, gaan alle andere kamers waar slimme radiatorknoppen zitten ook aan. De kamers waar deze slimme knoppen zitten zijn niet onafhankelijk te bedienen; als ik de temperatuur in de app verhoog gebeurt er helemaal niets. Weet iemand misschien of ik hier iets fout doe?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dan doe je iets fout. Lees jet verhaal erboven nog eens. Je moet aparte "kamers" aan maken tijdens het installeren van de knoppen.

  • maaf
    Opties
    Bedankt voor je reactie Rob. Ik heb verschillende kamers aangemaakt (elke knop in een eigen kamer) en de thermostaat als zone controller ingesteld
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zit er ook echt maar 1 knop in iedere kamer? Als je een kamer hebt met 2 radiatoren moet je maar 1 keer een kamer maken en de 2e knop in diezelfde kamer plaatsen (dus niet een nieuwe kamer met dezelfde naam).

    Als je denkt dat je alles goed gedaan hebt en toch werkt het niet ga dan een chat met de servicedesk doen...