w.Intercom = i;Palletje voor calibreren is bij drie van mijn radiatorkranen kapot — tado° Community

Palletje voor calibreren is bij drie van mijn radiatorkranen kapot

Ik nu van 6 radiatorknoppen het volgende probleem, en dat is dat het palletje waarmee de radiatorknop detecteert dat hij gemonteerd is niet meer signaleert dat hij op de houder wordt geschroeft. Het resultaat is dat hij nooit begint met calibreren. Soms lukt het om het palletje in de knop ingedrukt te houden en dan wanneer de calibratie start hem snel op de houder te monteren.

Kan deze stap overruled worden door softwarematig, in de app bijvoorbeeld, handmatig aan te geven dat hij moet starten met calibreren, het palletje is feitelijk een volledige onzinnig iets, maar als het niet werkt, werkt dus de hele thermostaatkraan niet meer.

Ik heb eentje opengemaakt en het is super en super fragiel gemaakt, is dit een gevalletje planned obsolescence?

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

Wat bedoel je met palletje, dat knopje waar “pairing” bij staat? Andere palletjes zie ik niet op de knop. Calibreren kun je forceren door de knop,iit de app te verwijderen en opnieuw toe te voegen.

• Net niet er zitten inderdaad twee, de pairing zie je en de andere zit verscholen onder de batterij klep, er zit een gaatje in de batterij klep waar je doorheen een pennetje kunt steken om het knopje te activeren. Deze wordt normaliter door het beugeltje geactiveerd waar de thermostaatkraan op wordt bevestigd

• Hier vanaf de zijkant, het is al duidelijk te zien dat dit palletje al te ver naar binnen is en niet meer reageert op de beugel wordt geactiveerd

• Andreplusplus

Aha, dat. Mijn knoppen zijn zeker nog te nieuw, en vertonen geen probleem. Ik zie bij jou wel meer ‘gebruikssporen’.

Bij monteren van de knoppen is het handig ze eerst op 25 gr in te stellen, te wachten tot de zwarte pin ingetrokken is en dan te monteren, en daarna de temperatuur in te stellen. Op die manier kost het geen moeite en heb je grotere kans dat het heel blijft.

Op zich is het misschien wel kwetsbaar, maar je hoeft ook niet vaak een knop te monteren/demonteren als het goed is.

Bij mij was het batterijvak open en dicht, knop terugplaatsen, pairt eerst en calibreert daarna automatisch.

Met het demonteren en herplaatsen heb ik nu wel ineens ‘lage batterijspanning’ bij die ene knop 🙁.

• Andreplusplus

“Met het demonteren en herplaatsen heb ik nu wel ineens ‘lage batterijspanning’ bij die ene knop 🙁.”

Kon me niet voorstellen dat de batterijen inderdaad ineens leeg zouden raken hierdoor. Nagemeten met tester en inderdaad, niets aan de hand. Er weer in gestopt - probleem verholpen. Leek toch op een slecht contact oid.