Vloerverwarming

Opties
AndyP
AndyP
maart 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Beste,

Over 2 weken gaan ze bij ons vloerverwarming aanleggen en nu komt de vraag hoe ga ik deze aansturen met ons huidig TADO systeem.

Situatie

Begaande grond : Vloerverwarming (nu nog 2 radiatoren woonkamer/keuken en 1 radiator gang)

1e verdieping : 4 radiatoren met een Slimme knop

2e verdieping : 1 radiator met een Slimme knop

Wij maken al gebruik van een Slimme Thermostaat (draadloos) samen met de Extensie Kit dus deze hoeven we niet meer aan te schaffen.

Nu heb ik bij ons stadsverwarming unit er wel al een knop (regelaar) met een 220v adapter tussen zitten die op de extensiekit is aangesloten. Als ik deze verwijder dan kan ik de knoppen niet draadloos bedienen. De stadsverwarming unit zit in de meterkast en 4 meter verderop in de trapkast zal de vloerverwarming verdeler komen te hangen. Als er iets tussen de verdeler moet komen die ook op de extensiekit moet worden aangesloten zal ik dus een kabel onder de vloer moeten gaan leggen ?

Wij zullen de volgende verdeler krijgen:


Wat moet ik aanschaffen om ook de vloerverwarming aan te kunnen sturen met TADO want er zal denk nog wel iets tussen moeten? Of komt er gewoon een Slimme Knop op A (zie plaatje) ?

Alvast bedankt :)

Reacties

  • JeroenL
    Opties

    Hoi Andy,

    Ik heb min of meer dezelfde configuratie. Enige verschil is dat ik een eigen ketel heb die door de extensiekit wordt aangestuurd. Ik ben van plan om de vloerverwarmingsklep (Honeywell Y-VC8015AG1100) aan te sturen met de slimme thermostaat. Die heeft een open/close relais.

    Mijn vloerverwaming kan geen slimme knop op, omdat daar een bimetaal in zit waar de slimme knop niet op kan.

    Daarom dus de Honeywell klep. Vraag nog is hoe ik de thermostaat moet instellen zodat die de klep gaat besturen.

    Als ik wat verder kom, laat ik het hier weten.

  • AndyP
    AndyP
    maart 2022 aangepast
    Opties

    Hoi Jeroen,

    Ja ik kwam ook al de Honeywell tegen die je aangeeft. Ik denk ook dat er zoiets tussen moet gaan komen en daar dan de Slimme Thermostaat erop aansluiten bedraad? Liever zou ik iets van een Slimme knop erop willen zetten en dan de Slimme Thermostaat draadloos houden. En dan kan ik de extensiekit gewoon laten hangen in de meterkast bij de stadsverwarming unit zodat ik de slimme knoppen in de rest van de woning kan aansturen.

    Dan stuur ik alles gewoon aan.

    Wellicht komen er nog wat reacties.

    Bedankt en ik hoor het graag.

    Nog meer info naar de verdeler : https://www.jaroproducts.nl/product/compact-stn-verdeler/

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Vloerverwarming plus radiatoren is waarschijnlijk het meest besproken onderwerp op dit forum.
    Dus ieder antwoord is een herhaling van eerdere discussies.
    Ga eens wat grasduinen op het forum zou ik zeggen, er zijn genoeg mogelijkheden.
  • AndyP
    Opties
    Bedankt Herres en dat gaan we zeker doen en dat waren we ook al aan het doen.

    Zo helpen we elkaar allemaal.
  • Andreplusplus
    Opties

    Eén waarschuwing: “Of komt er gewoon een Slimme Knop op A (zie plaatje) ?” NEE NEE NEE.

    Ook dat is elders uitgelegd, maar dat ding A is niet een gewone thermostaatkraan, maar een mengventiel (met voeler in dompelbuis G) die er mede voor zorgt dat de vloer niet te heet kan worden. Deze regelt de aanvoerwatertemperatuur an de vvw door naar behoefte heet CV water bij te mengen in vvw circuit. Een tado kraan meet niet de watertemperatuur dus dat gaat niet goed. Gelukkig heb je ook nog een begrenzer H op de verdeler. Maar met tado op A gaat niet werken.