2 draadloze receivers in 1 woning

Opties

Bestaat er echt geen mogelijkheid om 2 draadloze receivers te installeren in 1 woning onder hetzelfde account? Dat is toch een serieuze beperking. Ik zou graag 2 aparte circuits draadloos aansturen. Werkt Tado aan een oplossing om dit in de toekomst wel mogelijk te maken?

1
1 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    2 receivers weet ik niet, staat dat ergens dat dat niet kan? 2 thermostaten kan wel dus waarom 2 receivers niet? Je moet dit wel via de servicedesk doen dus niet zelf in de app, dat kan met 2 thermostaten ook niet dacht ik.

    Ben je niet in de war met 2 draadloze bridges? Want DAT kan niet. Dat is ook een serieuze beperking.

  • Rob
    Rob | Admin
    maart 2022 aangepast
    Opties

    Je kan zelfstandig een flink aantal thermostaten toevoegen in de app. Ook zonder hulp van support. Echter, we ondersteunen maar 1 bridge (ja dat is een serieuze beperking) en 1 draadloze ontvanger per account. Officieel.

    Bij meer dan 1 draadloze ontvanger/extensiekit kan je de configuratie niet correct instellen via het installateursmenu op de thermostaat zelf, omdat je in dat installateursmenu niet kan kiezen welke draadloze ontvanger je aan wilt spreken. De grote beperking zit dus in die configuratie. Vroeger zat er ook een beperking in de app waardoor je het daar ook niet goed zelfstandig in kon stellen, maar dat kan nu wel gewoon wanneer ik me niet vergis. Wat wel een harde limiet is, is dat je maar 1 warmwaterzone kunt hebben in de app. Verder moet je goed kijken naar de zone regelaar instellingen in de app. Welke kamer moet welke zone regelaar (=tado apparaat bekabeld aangesloten op een ketel/klep/whatever) aansturen?

    Ik heb accounts gezien waar meer dan 1 draadloze ontvanger aanwezig, online en functioneel was. Zonder hulp van support. Officieel dus niet ondersteund, maar de praktijk is wat flexibeler.

    In principe kan je ook een bedrade thermostaat gebruiken als een soort draadloze ontvanger.