Maximum temperatuur per thermostaat

Opties
Maak het mogelijk om een maximum temperatuur per thermostaat in te stellen.
19
19 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tado gelooft niet in gebruikers instellingen. Het maximum is 25, voor iedereen. Ook voor degenen die dat hoger of lager zouden willen.

    Dat zou op de helling moeten, maar daarvoor is een cultuurverandering nodig denk ik.

  • Matthew
    Opties
    Tado heeft zeker geen pubers die de verwarming in hun kamer op 22 graden zetten en daarna het raam opendoen omdat het te warm is 🤪
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nou ja het werkt twee kanten op. Er zijn ook mensen die gevraagd hebben de limiet hoger te zetten, en dat deden ze dan ook niet, "want wij staan voor energiebesparing". Mensen die dat met alle geweld toch wilden moesten dan maar een incorrecte "temperatuurcompensatie" instellen zodat 25 graden op de thermostaat in werkelijkheid 30 graden is, ofzo.

    Maar in het algemeen wil men dus geen instelbare parameters in het systeem, tenzij dat door hen zelf (de servicedesk) beheerd wordt. En deze parameter is niet instelbaar, wel wat andere zaken.

    Tja het is een manier van denken, en zolang die niet verandert verwacht ik niet dat er gebruikers instellingen komen.

  • Maxib2
    Opties
    Het is te gek voor woorden dat de maximale temo van 25 niet aanpasbaar is.
    Ik hen een vakantiehuis met 20 tado radiatoren en ik verwissel tado instant voor een andere oplossing die het wel aanbiedt.

    De grootste economie is het beperken van de max temp. Punt. Reeds 4 jaar vraag ik dit.
  • Janto
    Opties

    Eens!

    Soms Airbnb ik m'n huis en regelmatig klappen de huurders de thermostaat op 25 en laten die lekker loeien als ze weg gaan of gaan slapen (ik stook zelf op 20, heel soms 21 anders wordt het gewoon vies warm in huis, dus ik snap sowieso niet waarom iemand dat zou doen haha).


    Prima om die max 25 aan te houden, maar geef dan wel de optie om hem lager te kunnen cappen please!

  • Adkano
    Opties

    Eens,

    zeker voor verhuurders een waardevolle aanvulling, en als je kouwelijke kids hebt. Nu moet je blokken erin zette om de verwarming weer naar normale waarden te brengen of gelijk dichtzetten met de kinderbeveiliging maar mooier zou een Max per kamer zijn.

  • Ron123
    Opties
    Waarom zit deze functie er nog steeds niet in de app anno 2022 zou dit toch instelbaar moeten zijn, zeker nu overheidshalve gevraagd wordt om maX op 19 te gaan stoken, Tado doet Ook voorkomen alsof tado iets toevoegde in een verantwoord stook gedrag, als dat zo is hoort deze functie tot de basis behoefte. Erg moeilijk kan het ook niet zijn te toe te voegen in de app.
  • Is de functie er al op gezet inmiddels? Wij hebben vloerverwarming laten aanleggen en moeten gaan opstoken maar dit lukt niet echt als het binnen al 26 graden is en de CV ketel moet aan springen. (Tado kan maar op max. 25 graden) of is hier een andere oplossing voor misschien?

  • MichielTado
    Opties

    In plaats van Tado te vragen je problemen voor je op te lossen, zouden mensen ook met hun kinderen (of huurders) kunnen praten over het belang van energiebesparing.

    Gezien de snelheid waarmee Tado nieuwe functionaliteiten implementeert, lijkt me dat in meerdere opzichten een betere oplossing.

  • Maxib2
    Opties
    Ik vraag deze functie reeds jaren. Nu de kosten door het dak gaan om te stoken, is een manuele max. temp de meest eenvoudige tweek per radiator.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja ik schreef het al eerder... het is een cultuur. De "wij weten alles veel beter dan de klant" cultuur. Die ga je niet veranderen als dezelfde mensen daar nog aan de knoppen zitten.

    Gelukkig gaat dat veranderen omdat ze naar de beurs gaan, meer mensen gaan aannemen, en een nieuw type thermostaat (v4) gaan ontwikkelen. Maar ja, dat wordt dan wel weer opnieuw investeren vrees ik...

  • Matthew
    Opties

    Gelukkig worden we als (potentiële) klanten wel verblijd met een zwarte thermostaat 🤨. Wat levert dat op aan gasbesparing voor ons klanten... Leuk voor de verkoop van Tado(producten) maar met de winter op komst en de gasprijzen die door het dak gaan, moet de prioriteit liggen op gas besparen en vervolgens gas besparen en tenslotte gas besparen. Deze maatregel is hier één van maar ook Geolocatie per ruimte die met veruit de meeste likes in alle communities (Nl, En, Du) wordt benoemd.

  • RonnyB
    Opties

    Zeer jammer dat Tado functies waarmee je eenvoudig energie kan besparen niet wil toevoegen. De functie om een maximum temperatuur per kamer aan te passen is daar één van.

    In de badkamer is een maximum van 25°C nog OK, maar in de woonkamer en zeker in de slaapkamers is dit niet meer van deze tijd. Met kinderen of pubers in huis kan je niet rekenen op hun gezond verstand, dan is een instelbare maximumtemperatuur een must.

    Tado wil blijkbaar zo weinig mogelijk instellingen beschikbaar maken, waarschijnlijk om de gebruikersinterface en instellingen zo eenvoudig mogelijk te houden. De app is inderdaad heel overzichtelijk en intuïtief, dit is werkelijk goed gedaan. Een eenvoudige instelling zoals een maximum temperatuur per kamer toevoegen gaat daaraan niet veel veranderen.

    Gezien de huidige energieprijzen en klimaatverandering is de filosofie van Tado niet meer te begrijpen. Het wordt tijd da Tado zijn verantwoordelijkheid opneemt en bepaalde functies toevoegt!

  • Duinbrink
    Opties

    Als ik dit van tevoren had geweten was ik niet begonnen aan de zogenaamde energie besparing met tado. Wij hebben een B&B onder onze woning. Ik ga niet de knoppen op kinderslot zetten, maar een max temperatuur instellen, is een must. Dat is het enige dat echt energie bespaart. Er zijn genoeg alternatieven, ik ga me daar eens inlezen of dat mogelijk is. Vooral de Aziatische markt biedt genoeg aan. Jammer, want verder vind ik de interface simpel en duidelijk. Maar de simpelste optie, per knop, of per ruimte een maximum temperatuur in te stellen is blijkbaar te veel gevraagd.

    Als ze niets veranderen, voorspel ik dat de klanten weglopen.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja het is inderdaad een treurige situatie, maar ik denk dat het niet zozeer is dat men geen energie besparende maatregelen wil inbouwen, maar dat men gewoon in het algemeen weinig wil/kan inbouwen. Hopelijk wordt het ooit beter.

    Voor je B&B kun je als tijdelijke oplossing instellen dat bij handmatige bediening de wijziging maar een beperkte tijd actief blijft (een half uur; een uur; wat je wilt) dat zorgt er in ieder geval voor dat mensen die het snel even wat warmer willen hebben en die niet snappen wat een thermostaat is op hun wenken bediend wordt, zonder dat de verwarming de hele dag op 25 staat.

  • glansing
    Opties

    Mijn kinderen hebben het koud en zetten dan de temperatuur op 25. Dat is voor eventjes tot daar aan toe, maar terug draaien is er niet bij.

    Sowieso is 21 voldoende. Ik zou daar ook graag een instelling voor willen. De kinderbeveiliging aanzetten, vind ik ook weer wat overdreven.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    In dat geval is die oplossing van "handmatige veranderingen zijn actief voor 15 minuten" (of 30 ofzo) wel een mogelijke oplossing.

  • Tubbies
    Opties

    Ik zou van Tado willen weten waarom deze schijnbaar eenvoudig te realiseren optie niet wordt doorgevoerd.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Dat kan ik me voorstellen. Maar hier praat je met mede-gebruikers, niet met Tado (of althans bijna niet).

    Ik denk dat je een chat met de servicedesk moet doen...

  • Latcho14
    Opties
    Als je toch de temperatuurcompensatie instelt op +5 graden. Dan denkt ie dat het 25 graden is bij 20 graden... Je maximum is dan toch 20 graden? Je maxtemperatuur is op deze manier ingesteld.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar dan leer je de kinderen dat 25 graden een aangename temperatuur is en dat ze de verwarming daar op moeten zetten... niet handig want dan kom je daar bijna niet meer vanaf.

    De echte oplossing is natuurlijk een instelbare min en max temperatuur voor handbediening, instelbaar per kamer.

    Alleen gaat dat nog niet echt goed helpen als je niet OOK de mogelijkheid krijgt om permissies per gebruiker in te stellen, zodat iemand anders dan de beheerder die ingestelde min en max niet zomaar weer kan aanpassen... (net als de temperatuurcompensatie, trouwens)

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Opties
    Het makkelijkst voor nu is een systeem als Domoticz of Homeassistant, waarmee je de settings kunt controleren en aanpassen. Op mijn werkkamer staat bijvoorbeeld de knop volgens schema op vorstbeveiliging. Als ik daar werk en iemand zet de raam open gaat de knop weer volgens schema werken. In de bijkeuken staat de temp op 10gr, als echter iemand langer dan 10 minuten de deur open laat staan gaat tie uit.

    Kun je ze ook per graad te hoog korten op hun zakgeld 😎
  • frank68
    Opties
    Ik ken dit probleem ook van een andere fabrikant, die heeft de maximale temperatuur wel instelbaar. Nadeel is dat je tussen 21 en 35gr kan instellen. Ook die helpdesk wil je doen geloven dat het bij de ontwikkelaars ligt om t aan te passen naar 19-28gr. De NL overheid geeft t advies dat we 's avonds de temperatuur op 19gr zetten er wordt niet naar de consument geluisterd terwijl wij het product wel willen verbeteren met onze software verzoeken.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar dat is toch heel wat anders? Waar we het hier over hebben is niet de temperatuur die je zelf instelt (die kun je gewoon op 19 zetten) maar het BEREIK van de handmatige instelling van de temperatuur. Dus als je aan de radiator knop draait of aan de thermostaat rommelt, hoe hoog kun je hem dan draaien.

    Dat is bij Tado nu 25 graden, Vast. Je zou als klant in de settings willen kunnen aanpassen wat dat mag zijn, bijv 22 ofzo. Dan kun je hem nog steeds op 19 zetten. Maar niet meer op 25.