Nieuwe meter -> Meterstanden zijn lager dan vorige meterstand, dus niet in te voeren

Opties

Hi Tado,

Afgelopen week is bij ons een nieuwe (slimme) meter geinstalleerd waardoor de meterstanden vanaf 0 (nul) zijn begonnen.

Ik voer (ongeveer) elke week onze meterstand in. Als ik nu mijn nieuwe meterstand invoer in de app, dan krijg ik de melding dat de meterstand hoger moet zijn dan de reeds bekende meterstanden (oude meter) en laat de app het niet toe om de nieuwe meterstand vast te leggen.

Het lukt alsnog door alle oude meterstanden te verwijderen met het knopje "Delete Meter Reading" waardoor ik opnieuw kan beginnen met een lage(re) meterstand.

Hoe te reproduceren:

  • Open TADO app
  • Klik op "Energy IQ"
  • Klik op "Adding more data will improve your estimation"
  • Klik op "Meter readings"
  • Klik op "Add Meter Reading"
  • Voer meterstand in die lager is dan oude meterstand
    • (in ons geval veeeeeeel lager -> Nieuwe meter)

Suggestie: Knopje toevoegen "Nieuwe meter geplaatst" in de foutmelding dialoog (screenshot toegevoegd)



10
10 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • RonaldM
    Opties
    Herkenbaar, zelf ook na een meterwissel niet meer in staat om de standen in te voeren. Om nu alle historische gegegevens te wissen vind ik wat ver gaan. Daar moet toch een oplossing voor te creëren zijn.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja een beetje een beginner-foutje in de software... en geen kans dat er wat aan gedaan wordt.

    Wat je in ieder geval zou kunnen doen (aangenomen dat je nieuwe meter op 0 begon) is de eindstand van de vorige meter optellen bij de standen die je op de nieuwe meter afleest, voor je ze invoert.

  • MichielTado
    Opties

    Goede suggestie @Rob2 Je kan zo bij Tado support gaan werken ;-).

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja de oplossing zou zijn: maak een knopje "nieuwe meter geplaatst" waarin gevraagd wordt naar de eindstand van de oude meter en de beginstand van de nieuwe, en bewaar het verschil van die twee om intern bij alle daarna ingevoerde standen op te tellen.

    Maar dan moet je een stukje software maken, daarvoor moet je een programmeur hebben, en die hebben ze niet. Dat moet de directeur weer doen en die heeft het te druk met de beursgang.

  • Komt hier nu een oplossing voor of niet?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Rob2, dat er geen programmeurs zijn, Tsja dat zeg je vaker. Maar dat is echt niet (meer?) het geval. Een half jaar geleden of daaromtrent waren er een groot aantal vacatures bij Tado waaronder programmeurs.
    De recente updates doen vermoeden dat er het nodige gebeurt.
    Dus svp even je verhaal aanpassen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja maar die vacatures zijn er nog steeds... dus is het moeilijk te bepalen of ze vervuld zijn.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ah, ja dat zou kunnen 😉
  • Jochan
    Opties
    Hoi,
    Ik heb dus net hetzelfde probleem ik heb een nieuwe meter gekregen , en kan dus ook mijn meterstanden niet meer ingeven . Aangezien deze lager zijn dan de ingeven vorige meterstanden.
    Tado zou dit wel eens mogen oplossen aangezien zelfs de app engery tracker dit ondersteunt
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zie boven. Verschil tussen eindstand oude en beginstand nieuwe meter opschrijven, en dat voortaan optellen bij wat je afleest op de nieuwe meter, voor je het invoert.

  • Jochan
    Opties
    Idd werkt ook , maar toch liever een oplossing van Tado zelf , toch bedankt voor de info
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Klopt, maar liever-koekjes worden bij Tado niet gebakken!

  • reever
    Opties

    HALLO TADO !!

    Komt hier nu een oplossing voor of niet?

    (maart 2022 !!)

    😠

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Zeer waarschijnlijk komt er geen oplossing. Als je het zekere wilt weten, dan moet je de vraag aan Tado stellen, niet hier in het gebruikersforum