Zou ik de thermostaat alvast kunnen vervangen voordat ik de radiotorknoppen vervang?

janvv
janvv

Ik heb al een poosje de thermostaat en een set knoppen liggen, en ik wacht nog op het vervangen van wat radiatoren vanwege een verbouwing hier in huis.

Nu vroeg ik mij af, of ik alvast de bestaande thermostaat (Nefit Easy) zou kunnen weghalen, en de nieuwe thermostaat installeren. Dan heb ik dat alvast gedaan, en koppel ik de radiatorknoppen later als de verbouwing klaar is.

Dan heb ik weliswaar nog geen zone-regeling, dat komt dan later.

Beste Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Ja dat kan. Je moet dan ook de bridge aansluiten.

    Volg wel de wizard op tado.com/start dus niet lukraak spullen gaan losschroeven en draadjes overzetten.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Zo ben ik ook begonnen. De knoppen en extra kamers toevoegen een paar weken later gedaan. Je kan het systeem altijd blijven aanpassen.

Antwoorden

  • Dat is mooi. Dank je.

    Ja, uiteraard volg ik de instructies :-)

  • Bridge is niet eens per se noodzakelijk, maar dan kan je alleen handmatig regelen op de thermostaat. En het is wel zo handig om e.e.a. met de app in te kunnen stellen, en dan komt inderdaad internet en dus de bridge in beeld. Het ‘klokprogramma’ van de tado ST wordt bestuurd vanuit de tado webdienst.

  • Het werkt prima zo. Ik vind het prettig om het in stappen in te voeren.

    Het installeren van de thermostaat en de bridge was echt een eitje. Daarna radiatorknoppen gaan vervangen. De eerste was even puzzelen en knoeien, maar als je het kunstje doorhebt dan is het een kwestie van een paar minuten om zo'n knop te vervangen.