Welk type radiatorventiel?

Opties

Ik ga van een eenvoudige aan/uit radiatorkraan naar een thermostatische. Merken genoeg. Welk type is dan noodzakelijk of het meest handig? Ik lees over statische en dynamische radiatorkranen. Of met een vaste of variabel KV.

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Die verhalen kloppen niet. Klok en klepel verhalen. De E-clips werkt prima en is heel makkelijk te regelen.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties

    Voor tado is het het handigste als de knop zonder adapter en pennetjes op het ventiel geschroefd kan worden. Dan is een exemplaar M30x1,5 mm (schroefdraad maat) handig. Heimeier past prima.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Als je toch bezig bent kijk dan eens naar eentje met een debiet regelaar erin. Die bestaan ook. Kan je daarna heel eenvoudig ook waterzijdig inregelen voor nog meer rendement.
  • Andreplusplus
    Opties

    Heimeier E-clipse 🤩

  • Probi
    Opties

    Die Heimeier E-clips had ik inderdaad in de picture, en anders de Comap AutoSAR. Wat ik lastig vind is de verschillende verhalen over wel/niet statisch of dynamisch thermostatische radiatorkraan. Die spreken zich behoorlijk tegen. En nu heb ik een 20 jaar oude Nefit Ecomline HR 30 die ik wil vervangen voor een nieuwe modulerende cv-ketel. Dus veel variabelen.

  • Andreplusplus
    Opties

    Ik weet niet van statisch/dynamisch. Dynamisch klinkt als iets ‘moderner en waterdruk’. Zal wel. Maakt volgens mij voor plaatsen van tado knoppen niet uit.