Daikin Intergas Hybride warmtepomp (8kw)

Opties

Binnenkort krijgen wij een nieuwe Daikin Intergas Hybride warmtepomp (8kw). Modelnummer EHYHBH08AV32.

Nu willen wij gebruik blijven maken van het Tado-systeem. Op het Tweakers forum meldt 1 gebruiker dat deze succesvol de Draadloze Ontvanger (DO) van Tado heeft aangesloten op de Daikin, en deze heeft geconfigureerd als communicerend via 'Opentherm'.

Hebben meer mensen hier ervaring mee? Hoe dient de DO te worden aangesloten op de Daikin? Op dezelfde pinnen als het standaard regelkastje (dat ook als thermostaat gebruikt kan worden, maar wat niet verplicht is, en wat ik dus ook niet wil). En klopt het inderdaad dat de Daikin het Opentherm protocol zoals de Tado kan gebruiken ook accepteert?

Reacties

  • Fransh
    Fransh
    mei 2022 aangepast
    Opties

    Zo is dat mij ook verteld. Opentherm zou de aansturing vanuit Tado moeten zijn; de Vaillaint ketel die er achter hangt zou dan via aan/uit aangestuurd worden inplaats van nu via het Vaillaint protocol. Komt in juli, dan weet ik meer.

  • Fransh
    Opties

    Altherma hangt maar Daikin EHBH08... kan geen Opentherm. Tado stuurt Daikin aan/uit; Daikin stuur achterliggende Vaillant ketel ook aan/uit. Daikin wordt geregeld via buitentemperatuur plus warmtevraag vanuit Tado. Instalateur kon nu niet testen wegens te hoge temperatuur; we gaan het zien zodra de temperatuur warmtevraag nodig maakt.

  • Ik krijg dezelfde configuratie en heb ook Tado. Is het jou gelukt om het goed te installeren? Heb je ook een code voor de subsidie voor die configuratie?