Nieuwe CV ketel

Opties
Wij hebben een nieuwe cv ketel, en onze oude ketel was gekoppeld met TADO, en nu heb ik hem gekoppeld met onze nieuwe ketel maar de verwarming slaat niet aan. Enig idee hoe dit op te lossen is? Of is de tado gewoon defect?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Nieuwe ketel, dan moet de Tado thermostaat opnieuw ingesteld worden. Gebruik daarvoor de installatiewizzard. Of kijk op Tado/start. De kans dat de thermostaat kapot is is heel erg klein.

  • Ntjaarda
    Opties
    Ik heb de tado ook al keer helemaal verwijderd uit mijn woning en opnieuw toegevoegt en nog slaat de ketel niet aan.
  • Ntjaarda
    Opties
    Daarnaast als ik via instellingen > kamers en apparaten kijk en dan op de internetbridge, dan staat daar pairing inactief, en wanneer ik hem actief maak geeft de melding “blijft voor 12 uren actief, maar hij pairt dus niet en blijft knipperen
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Je moet kennelijk helemaal opnieuw beginnen met de installatie. Volg daarbij de wizzards.

  • Ntjaarda
    Opties
    Heb jij dan een beschrijving van de wizzards??
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    maart 2022 aangepast
    Opties
    Die staan in de app onder “kamers en apparaten”. Als je bestaand apparaat wilt veranderen klik je op dat apparaat, dan de onderste regel “installatie instructies “ .
    Kijk anders op internet op Tado.com/start
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Welk merk ketel had je, en welk merk cv ketel is er terug gekomen? Kan zijn het communicatie protocol van de tado aangepast moet worden. Niet alle ketels werken hetzelfde maar kunnen wel door andere instellingen weer werkend gemaakt worden.
  • Ntjaarda
    Opties
    Wij hadden een bosch ketel. En hebben nu een intergas ketel.
  • Ntjaarda
    Opties
    Heb al die instructies nagegaan en hij slaat wederom nog niet aan. Andere tips? Of toch een defecte tado?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    maart 2022 aangepast
    Opties

    Op welke aansluitingen zitten de draden op de Tado thermostaat aangesloten? Welk protocol heb je ingesteld op de thermostaat?

    Die thermostaat is heus niet stuk. Je hebt voor die Bosch waarschijnlijk een ander protocol dan voor de Intergas. En/of de draadaansluitingen zitten verkeerd.

  • Ntjaarda
    Opties
    Rood zit op + en blauw zit op -


    Die knoppen op de tado ingedrukt tot je bij die sleutels komt toen
    R01 gedaan en weer volgende toen HC01 gedaan en weer volgende toen bij hw dat vinkje gedaan en bij EK een X gedaan en toen save
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    maart 2022 aangepast
    Opties

    De Intergas ketel moet op het Open Therm protocol staan.

    De draden zijn goed aangesloten, maar de thermostaat is niet goed ingesteld. R01 is de relaisstand. Het moet D01 zijn voor open therm. Dat is het probleem.

    Als je het hebt aangepast en hij doet het nog steeds niet dan moet de ketel even gereset worden door hem uit en weer aan te zetten. Op die manier pakt ie vanaf de start op welke thermostaat er is aangesloten.

  • Ntjaarda
    Opties
    Dat gedaan nu geeft die dus melding “geen externe toegang” wordt er beetje gek van.
  • maryse
    Opties

    Ik heb hetzelfde probleem ik heb een nieuwe cv ketel van Intergas kombi compact hre c4 nu blijft de ketel maar verwarmen. Heb de draaden los gehaald en maar een oude thermostaat gemonteerd. Die doet het perfect. Probeer tado te bereiken maar dat lukt niet op zaterdag dus volgende week maar een nw poging. Toen ik de thermostaat er helemaal af heb gehaald ging deze wel weer in de reset modus. Ga nog een keer de Do1 instellen en aansluiten op de + en - ben benieuwd