CV ketel slaat niet aan bij warmtevraag (Intergas Kombi Kompakt)

Opties
BDE
BDE
maart 2022 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Goede avond,

Ik heb de community al doorgespit, maar helaas nog geen oplossing gevonden die ook bij mij werkt. Als ik de waterkraan open zet slaat de ketel gewoon aan en krijg ik warm water. Bij een warmwatervraag van Tado, ongeacht van welke slimme thermostaatkraan, slaat de ketel niet aan. Ik heb de installatieinstructie via de app doorlopen, maar de kamerthermostaat die ik had staat niet in de lijst, dus heb ik de installatiehandleiding voor installateurs gevolgd.

Wat ik geinstalleerd heb: 1x een slimme thermostaat (bedraad) en 5x een slimme radiatorknop.

Aansluitingen ketel: "poortje" 11 en 12

Aansluitingen thermostaat: + en -

Instellingen Thermostaat: T5, HC01, HW V, Ek V, D01.

Heeft iemand een suggestie wat de oorzaak kan zijn dat de ketel niet aanslaat zodra ik de temperatuur in een van de kamers hoger instel dan de op dat moment gemeten temperatuur?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groeten, Berry

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Andreplusplus ✭✭✭
    maart 2022 aangepast
    Opties

    “Instellingen Thermostaat: T5, HC01, HW V, Ek V, D01.”

    Ek met vink betekent extensiekit, en die heb je zo te zien niet. Dat moet dus Ek X zijn

    Ik zou verwachten “D01, HC01, HW v, Ek X, Save, V”

    TS in combinatie met Ek v duidt op draadloze thermostaat en extensiekit.

    De ketel werkt met OpenTherm, dat is D01 en aansluiting 11 en 12 en +/- is goed. Na wijzigen van instellingen even ketel,uit en weer aanzetten, dan pikt die de instelling van de thermostaat op.

  • BDE
    BDE
    maart 2022 aangepast
    Opties

    Bedankt voor je reactie @Andreplusplus!

    Gisterenmiddag ook per mail contact gehad met Tado. Zij hebben vanaf afstand "iets aangepast", waarna de ketel wel aanslaat bij warmtevraag van de slimme thermostaat of een van de thermostaatkranen. So far so good werkt het dus. Naar aanleiding van jouw reactie heb ik de instellingen van de kamerthermostaat nog eens bekeken, die is nu als volgt: “D01, HC01, HW x, Ek X, Save, V”. Die instellingen zijn er dus door Tado ingezet.

    Alleen blijft de ketel nu standaard in bedrijfscode 1 (gewenste temperatuur bereikt) staan. Bij een warmtevraag schakelt hij naar bedrijfscode 5 (zoals zou moeten), is er geen warmtevraag meer dan gaat de ketel terug naar bedrijfscode 1. De cv ketel heeft de afgelopen nacht uitgestaan. Toen ik hem vanochtend aanzette begon hij gelijk te verwarmen (bedrijfscode 5) alsof er een warmtevraag was, alleen stonden alle thermostaatkranen en de slimme thermostaat op 0 graden ingesteld en er stond ook geen waterkraan open. De ketel lijkt dus toch te acteren alsof die ergens een warmtevraag vandaan krijgt.

    Heeft iemand enig idee hoe ik dt probleem opgelost krijg? Vraag staat ook bij Tado uit, als er een oplossing geboden is zal ik die ook hier vermelden.


    Edit: vanaf het moment dat ik de instellingen van de slimme thermostaat gecheckt heb reageert de cv ketel niet meer op de warmtevraag. Ik heb hier niets in aangepast, alleen gekeken hoe de instellingen stonden en "doorgeklikt" en opgeslagen. Vreemd...

    Groeten, Berry

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja dat had je beter niet kunnen saven natuurlijk. Maar ik heb ook die ketel en bij mij staat het ook zo en het werkt.

    Nu zul je weer terug naar de servicedesk moeten om te vragen wat ze dan gedaan hebben, vrees ik.

    Dat ie naar 5 gaat en als ie klaar is naar 1 dat is normaal. Alleen na een tijdje gaat het scherm uit en verdwijnt die 1. Ik denk dat er wel ergens een setting is waarmee je kunt instellen hoe lang die 1 moet blijven staan.

    Kijk eens in het handboek, er is heel veel instelbaar in deze ketel.

  • BDE
    Opties

    Waarom niet saven @Rob2 ? Als ik instellingen bekijk en niets aanpas dan zou het niets uit moeten maken of je savet of cancelt.

    Dat de ketel van 5 naar 1 gaat is inderdaad normaal, alleen bleef hij daar bij mij op staan en verdween niet.

    Intussen werkt het geheel als een zonnetje. Tado heeft wederom vanaf afstand "iets aangepast", het geheel werkt nu, de ketel blijft ook niet meer op bedrijfscode 1 staan. De vraag wat ze nu exact aangepast hebben, simpelweg om te begrijpen wat er gebeurt en waar ik zelf mogelijk iets niet goed gedaan heb, staat nog uit.

    Groeten, Berry