verwarming plus warm water ketel

Opties

ik heb een vloerverwarming en warm water ketel apart.

mijn vraag is of de V3 draadloze ontvanger ik zowel de verwarming als de warm waterketel op relais NO-NC kan besturen.

in Engeland is er de draadloze ontvanger met warm water controle maar in EU vind ik deze niet.

moest deze niet te verkrijgen zijn kan ik deze dan van Engeland bestellen en hier dan ook gewoon gebruiken.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja dat schijnt in Engeland inderdaad normaal te zijn, maar hier komt dat bijna niet voor.

    Moderne warmwater ketels hoef je helemaal niet te besturen trouwens. Die kunnen dat helemaal zelf regelen.

  • cloofke
    Opties

    oke dank je voor het antwoord :)

    echter had ik nog de vraag of je de tado ook gen gebruike voor het koelen te activeren ?

    dat de NO voor verwarmen is en de NC voor koelen ?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Nee NC betekent "Normally Closed" dat is het contact wat normaal gesloten is en open gaat als je wilt verwarmen. Dit wordt normaal gesproken niet gebruikt.

  • cloofke
    cloofke
    maart 2022 aangepast
    Opties

    dank u voor de reactie :)

    ik zal wat achtergrond geven in ben afgestuurd aan hoge school in elektriciteit dus ik snap de basis wel van NC en NO :).

    maar in princiepen als de NC niet gebruikt word kan deze gebruikt worden voor koelen.

    de vraag is dan tot hoeveel graden laat Tado toe om te verwarmen 30graden ?

    en als ik de Engelse versie van de draadloze ontvanger koop kan ik deze dan in België gebruiken en de thermostaten daar aan koppelen ?