w.Intercom = i;plaatsing radiatorknop in aanvoerleiding vloerverwarming? — tado° Community

plaatsing radiatorknop in aanvoerleiding vloerverwarming?

Hallo allemaal,

ik wil een radiatorknop in de aanvoerleiding van de vloerverwarming plaatsen. Is dit een correcte plek?

Ik las ook dat iemand deze in de retourleiding geplaatst had. Lijkt me niet correct?

Verder lees ik ook veel hier op het forum dat mensen een klep plaatsen. Wat is precies het voordeel van een klep t.o.v. een radiatorknop?

Ik heb vloerverwarming als bijverwarming in mijn woonkamer, hal en bijkeuken, aangevuld met radiatorknoppen. Verder is de pomp van de vloerverwarming voorzien van een pompschakelaar.

Reacties

• Herres
    Herres ✭✭✭
    Dit onderwerp is al totaal en uitgebreid van alle kanten behandeld op deze site.
    Dus handigste om even verder te zoeken en te lezen.
  • Dat klopt, alleen zijn daar zoveel verschillende berichten over geplaatst. En deels naar mijn idee ook achterhaald?

Enig idee waar ik de juiste oplossing kan vinden?

Ik heb hem nu in de retour leiding geplaatst op de bestaande witte knop. Volgens de installateur kon dit zo.

• Hoi Tjerk,

Hoe/waar op de Tado-knop, heb je het ijzerdraadje (hoe heet deze?) geplaatst?

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

De knop met "het ijzerdraadje" mag je nooit verwijderen of vervangen door de Tado knop!

Even dat lange topic lezen waarin meerdere malen uitgelegd wordt waarom dit fout is en wat er stuk kan gaan als het weer winter wordt. Plus de voors en tegens van een knop vs een klep.

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator
    @TimZ de knop die @tjerkpolle heeft vervangen is niet met de temperatuurvoeler ('ijzerdraadje', Albrandswaard op de foto), maar die links ervan. Wat Tjerk heeft gedaan kan in principe werken. Lees de voor en tegens op dit forum. De "Allbrand" knop moet je *nooit* vervangen door tado