Hoe vloerverwarming te integreren?

Opties

Hallo,

Huidige situatie: In ons nieuwbouwhuis uit 2004 bevind de woonkamer (waar zich ook de slimme bedrade tado thermostaat hangt) zich op de 1e verdieping. In de woonkamer hangen 2 radiatoren. Deze woonkamer is middels een vide verbonden met de keuken (begane grond), hier bevinden zich 1 radiator en een convectorput. Verder zijn er nog een badkamer en slaapkamers met allen een eigen radiator. De Intergas ketel hangt op de 3e verdieping.

De woonkamer is aan de voorzijde voorzien van een volledig glazen gevel en is georiënteerd op het zuid oosten. Op een zonnige dag (ook in de winter) is de woonkamer dus snel op temperatuur waardoor met name in de winter de begane grond vaak kil aanvoelt. Deze verdieping wordt dus verwarmt door 1 radiator en convectorput. De begane grond gaan we volledig renoveren.

Nieuwe situatie: Begane grond volledig vloerverwarming met 2 honeywell afsluiters. De overige ruimtes blijven gelijk. Omdat we al een bedrade tado thermostaat (incl internetbridge) hebben dacht ik aan de volgende uitbreiding: De vloerverwarming (aflsuiters) aansturen dmv een bedrade thermostaat met hieraan gekoppeld een draadloze temperatuursensor. Verder de overige radiatoren in de woonkamer en andere ruimtes voorzien van de thermostaatknoppen van tado.

Nu is mijn vraag: kan dit zo? In de voorbeelden van Tado online zie ik de draadloze ontvanger staan die aan de ketel is gekoppeld en de diverse warmte aanvragen regelt en de communicatie met de ketel verzorgd. Maar kan de bedrade thermostaat dit ook in combinatie met de vloerverwarming op de begane grond?

Vriendelijke groeten Martin Weinans

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties
    Ik denk dat het zou moeten werken, maar in de praktijk zou het kunnen zijn dat je de helpdesk moet vragen om te assisteren bij het configureren. Tado heeft moeite met twee thermostaten zonder draadloze ontvanger.
    Wat bedoel je met Honeywell afsluiters? Ze maken verschillende soorten en vele types. De trage thermische afsluiters zijn niet geschikt voor gebruik met Tado.
  • MartinW
    Opties

    Hallo Herres,

    Bedankt voor je antwoord. Wat betreft de afsluiters, dit zal ik nog eens overleggen met onze installateur.

    Groeten Martin