w.Intercom = i;Welke instellingen voor een Atag q42 met de Tado v3+ — tado° Community

Welke instellingen voor een Atag q42 met de Tado v3+

Welke instellingen voor een Atag q42 met de Tado v3+

Antwoorden

• Andreplusplus
    Andreplusplus Volunteer Moderator

tado.com/start

Veel succes

• Ja hier schiet ik niks mee op.

• Andreplusplus

Nee, wij zijn geen helderzienden. Hoe ziet je huis en cv installatie eruit, wat heb je voor tado spullen etc etc.

Je mag ook zelf wel een beetje moeite doen, dank u.

• Andreplusplus

Nou goed dan, wat ik kan vinden bij Atag in de handleiding is dat die ketel Opentherm ondersteunt. Dus aansluiten op A/B Bus op de ketel, nr 20/21. Op de tado thermostaat of draadloze ontvangen op +/-. Volgorde maakt niet uit. Protocol instellen op D01.

Ketel even uit/aan zodat die de juiste thermostaat kan detecteren. Gaan met die banaan!

• Dank voor de reactie, dit heb ik allemaal gedaan echter de ketel gaat nooit meer uit, blijft warmte continue leveren. Tado staat correct ingesteld. Atag q42.
  • Andreplusplus

En goed aangesloten op zowel ketel als thermostaat? En ketel gereset?

• Zeker zowel tado als ketel correct aangesloten en wel 3x reset. Continue warmte is het resultaat.
  • Andreplusplus
    april 2022 aangepast

Als de ketel detecteert dat de twee draadjes met elkaar verbonden zijn (om wat voor reden dan ook) - dan brandt die continu. OpenTherm protocol equivalent is 100% warmtevraag.

Als je de draadjes bij de thermostaat los haalt (of gewoon de thermostaat uit de houder haalt) - stopt de ketel dan?

• Als ik de tado verwijder dan geeft hij geen warm water meer aan de radiator. Zodra ik hem er weer opzet geeft hij wel direct verwarming.
  • Andreplusplus
    april 2022 aangepast

@JanVredenburg Ok, dan is de bedrading wel in orde. Ik vermoed dat de aansluiting op de tado en de instelling van het protocol niet met elkaar in overeenstemming zijn.

R01 (aan/uit): aansluiten op NC en COM of NO en COM (op ketel 22 en 23)

D01 (OpenTherm): aansluiten op + en - (op ketel: 20 en 21)

|

• Dank Andre, ik laat het systeem aanstaan en ga het regelen met de thermostatische kranen.

Atag 42q werkt niet met Tado is de conclusie, helaas.

• Andreplusplus

@JanVredenburg dat is een conclusie die ik niet zou trekken.

• Is het inmiddels gelukt? Ik loop hier tegen hetzelfde probleem aan

• Rob2
    Rob2 ✭✭✭

Ook te eigenwijs om het te configureren via https://tado.com/start neem ik aan? (net als JanVredenburg)

• Nee, niet eigenwijs, maar Tado geeft geen oplossing als je een ATAG ketel hebt. Geen stap voor stap instructie met welke aansluiting en instelling je nodig hebt. Daar liep Jan dus ook tegenaan.

• Andreplusplus
    Tja, zie boven. Hoeveel duidelijker wil je het hebben...
  • Is het al gelukt met de Atag Q42.?
    Ik heb namelijk dezelfde ketel.
    Draait nu nog gedeeltelijk Tado / knx en andere regeling aan/uit.
    Ik wil misschien alles Tado en de Tado kit bij de ketel plaatsen.
    Zodat deze OpenTherm kan doen.
    Als ik zo de handleiding erbij pak moet para 60 aangepast worden.
    Volgens handleiding Atag.:

Of elk ander merk volgens OpenTherm-protocol (Parameter 60 altijd op 02)
  • Peterbier
    25 januari aangepast
    Hier de handleiding van Atag Q oud model (blauw led display)

!! Let op ga niet zomaar aan de parameters zitten als je niet weet wat je doet !!

https://atag.compano.com/Data/Environments/000001/Attachment/Bijlage/Documents/InstallationManual/8A514008%20INST%20VRSCHR%20Q-SERIE%20V0117.pdf