Tado i.c.m. 2x zoneklep vloerverwarming / radiatoren
Hallo,
Ik heb het forum afgestruind, maar nog geen oplossing voor mijn probleem kunnen vinden...
Mijn ketel is recent vervangen (Nefit Trendline hrc 30 cw5) en ik heb daarbij 2 zonekleppen laten plaatsen. 1 zoneklep voor de vloerverwarming, en 1 zoneklep voor de rest van het huis (convectoren en radiatoren). Op 1 slaapkamer komt apart een Tado knop te hangen, de rest wil ik aansturen d.m.v. draadloze thermostaten. De reden is dat ik beide zones apart wil kunnen regelen.
Vraag:
Mijn vraag is of ik voor elke zoneklep een aparte wireless receiver/thermostaat dien te hebben, en hoe ik deze kan aansluiten zodat ik de zones apart kan regelen. Tevens is de ketel modulerend wat ik graag zo wil gebruiken i.c.m. Tado.
De schematische situatie:
Foto van de tot nu toe aangelegde situatie:
Wellicht is er iemand die mij bij deze situatie kan helpen.😁
Mvg,
Reacties
-
Ik kan niet helemaal achterhalen hoe het zit. Maar uit je schema leid ik af dat de kleppen allebei door de ketel worden aangestuurd? Maar aan de buizen te zien is er maar 1 circuit van de ketel?
Eigenlijk lijkt me dit een standaard situatie voor combinatie vvw met radiatoren. Je hebt alleen een klep te veel (die rechts van de ketel, voor de radiatoren+convector).
De oplossing voor die situatie is uitentreure beschreven op dit forum. Wat wil je bereiken met de tweede klep? Je kan toch gewoon de radiatoren van een tado knop voorzien en op die manier regelen?
0