Nieuwe tado° gebruiker, maar hoe verwarm ik nu slechts 1 kamer?

Opties
iansel
iansel

Hoi,

Ik heb de installatie nog maar 2 dagen. Dus nu ben ik vooral nog aan het testen. In mijn living hangt de thermostaat, boven in de bureau hangt een slimme radiatorknop en in men badkamer hang ook een slimme radiatorknop.

Eigenlijk heb ik dit systeem gekocht omdat ik vaak thuis werk, en het is niet nodig dat heel mijn huis altijd opwarmt als ik toch enkel in mijn bureau zit.

Maar nu heb ik bijvoorbeeld mijn bureau op 20° gezet, dit lukt prima! Maar mijn verwarming beneden in de living blijft ook draaien. Moet ik daar dan ook slimme radiatorknoppen opzetten?

Best dat je dan heel je huis zo doet? De radiatorknoppen in andere kamers kan ik nog zo toedraaien. Die in men living niet (geen idee waarom, is gewoon niet uit te draaien, draait zot...).

Kan iemand me helpen? Wat doe ik mis?

Groetjes

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Dat ligt er aan hoe je er mee omgaat. Als je inderdaad thuis werkt in 1 kamer en die ene kamer verwarmt dan zal dat zeker bezuiniging opleveren. Als je het gebruikt om het in het hele huis altijd lekker warm te laten zijn ipv alleen in de woonkamer dan gaat het meer kosten.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja als je 1 kamer wilt verwarmen moet je in ALLE kamers slimme knoppen zetten. Of in geval van de vloerverwarming kun je ook kiezen voor een zoneklep.

  • iansel
    Opties

    Ooh echt, dan moet ik er nog wat bij aanschaffen. Ze staan momenteel best goedkoop bij bol.com (120 euro voor 5 stuks?, klinkt zelf als foutje). En moet dit dan ook in de woonkamer waar de thermostaat hangt?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja ook in de woonkamer. Dan kunnen de knoppen daar dicht staan terwijl ze in een andere kamer open staan. Dat regelt het systeem automatisch.

  • iansel
    Opties

    Ooh super! Ik bestel er bij dan se :-). Misschien even een investering, maar bij veel thuiswerken zo terugverdiend (hoop ik toch)

  • iansel
    Opties

    Tot nu toe heb ik altijd beneden mee moeten verwarmen tot 21, voor het boven ook 21 te krijgen. Nu zou ik het beneden op 18 laten staan (niet te koud maken ook niet) en enkel boven op 21 zetten.

    Ik ben benieuwd! Thx voor de informatie! Bestelling is geplaatst intussen.