Watts Vision vloerverwarming connecten met Tado?

Opties

is het mogelijk om mijn Watts Vision vloerverwarming te laten aansturen via Tado? De app van hen werkt erg slecht.

Antwoorden

  • Dianne
    Opties

    Elektrische vloerverwarming van Watts Vision.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Tado heeft een normaal schakel contact die alleen aan of uit gaat. Zolang het vermogen niet te hoog is moet dat gewoon kunnen. Anders een relais ertussen bouwen.
  • wil
    Opties
    O,1 graden instellen
  • Menk
    Opties

    Zelfde situatie hier. WATTS Vision door aannemer besteld maar ik wil nu met Tado alles regelen. Boven de radiatoren met slimme knoppen en beneden het liefst de verdeler aansturen. In ieder geval de temperatuur afstellen.

  • Dianne
    Opties

    Dit antwoord net van Tado gekregen op de vraag of Watts Vision vloerverwarming te connecten is met Tado thermostaat:

    Beste,

    dank u voor uw bericht.

    tado° is met geen van de volgende systemen compatibel:

    • Elektrische radiatoren
    • Infrarood panelen
    • Elektrische vloerverwarming
    • Dit heeft de volgende redenen:

    1. tado° kan alleen lage elektrische stroom (max. 3 Ampère) schakelen. Dit dekt maar een klein oppervlakte van een vloerverwarming.

    2. tado° ondersteunt geen vloer temperatuursensoren.

    Als je je elektrische vloerverwarmingssysteem compatibel met tado°wilt maken, neem dan contact op met een plaatselijke installateur om de nodige aanpassingen te maken. Zij kunnen deHandleiding voor professionele installateurs raadplegen voor algemene instructies voor het bedraden en installeren van tado°.

    Met vriendelijke groet,

    Mark

    Mark from tado

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Als het probleem het schakelen van de stroom is (inderdaad zal dat een probleem zijn met iets als electrische vloerverwarming) dan zou de installateur dat kunnen oplossen met een schakelrelais wat bediend wordt door het Tado contact en op zijn beurt de verwarming schakelt.

    Overigens lijkt electrische vloerverwarming (je bedoelt een verwarmingselement wat in de vloer ligt?) me een nogal onzuinige en in deze tijd dus veel te dure en milieu onvriendelijke oplossing. Als je vloerverwarming op basis van electriciteit wilt dan moet je eigenlijk een warmtepomp in combinatie met een normale vloerverwarming op water nemen, dan gebruik je maar 1/4 van de hoeveelheid stroom!

  • Dianne
    Opties

    Dankjewel, elektrische vloerverwarming icm zonnepanelen

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zonnepanelen geven geen stroom als je het nodig hebt voor verwarming!

  • Dianne
    Opties

    Ja, dat klopt redelijk, Rob.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik zie op die site van Watts helemaal niks over electrische vloerverwarming, wel over een regelsysteem wat zij maken. Echter omdat Watts van oorsprong een bedrijf in de water kranen enz is zou het me verbazen als zij een helemaal electrische oplossing gemaakt hebben ipv een toevoeging op een gewone met water gevoede vloerverwarming.

    Gebruik van een warmtepomp icm vloerverwarming is tegenwoordig een populaire oplossing, dit werkt beter dan met radiatoren. En zoals gezegd je haalt er 4 keer meer warmte uit dan uit een "domme" electrische verwarming (dwz met weerstanddraad).

  • Dianne
    Opties

    Rob, dank voor je reactie, maar gelukkig kan een ieder zijn eigen afweging en keuze maken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ik neem aan dat je uit Belgie bent want hier in Nederland is dat beslist niet zo hoor! Hier word je zowat verketterd als je kiest voor milieu-onvriendelijke verwarmings oplossingen. Zelfs als je al jaren lang hebt wat naar jouw idee een prima oplossing is dan komen ze dat voor je afsluiten als je niet uitkijkt.