Zone regeling 2x vvw modulerend

DeBas
DeBas

Mijn ketel is een Remeha Tzerra M39C plus CW5 met de iSence thermostaat, bedraad. In de huidige situatie hebben we in 1 ruimte vloerverwarming, 2 groepen. en op de overige radiatoren zitten thermostaat kranen. Het fijne van deze ketel is dat hij modulerend is. Langzaam naar de gewenste temperatuur regelend. Hij kijk 3 uur vooruit. Ook gaat de pomp langzamer draaien bij lage belasting.

Nu gaan wij een aanbouw plaatsen waar ook vloerverwarming in komt, ook 2 groepen. Een apart systeem, dus los van de bestaande vvw unit.

Nu is de huidige ruimte op het zuiden. Dus bij koud zonnig weer slaat de ketel af. De aanbouw komt aan de noordzijde. Dan zal het daar dus koud worden bij zonnig koud weer. We willen daarom een zone regeling. Maar ik wil wel dat de ketel modulerend blijft regelen. 

in de handleiding van de ketel staat; Het vermogen van de ketel kan via OpenTherm modulerend worden geregeld met een daarvoor geschikte modulerende regelaar zoals de qSense of de iSense.

Ik ben een leek en zal de instalatie overlaten aan een monteur, maar ik wil wel vooraf weten of het kan werken wat ik wil.

Intussen heb ik een offerte gekregen met een Honeywell systeem en ik ben nog aan het bijkomen van de prijs.

Dus zou ik graag willen weten is wat ik wil te realiseren met een Tado systeem?

En welke materiaal heb ik dan allemaal nodig, welke kleppen, thermostaten en wat nog meer?

Ook graag en duidelijk antwoord of de ketel modulerend zal blijven regelen.

Alvast bedankt voor het meedenken en advies.

Beste Antwoord

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Dat soort dingen zijn goed mogelijk met Tado.

    Als u wilt weten hoe dan adviseer ik om het forum eens door te nemen, of een professional te vragen.

    succes ermee.

Antwoorden

  • Bedankt voor je antwoord, ik ga een professional opzoeken. Belangrijk is dat ik nu weet dat kan wat ik wil.