Ketel blijft stoken!

Opties

Ik heb een Vaillant HRSolide VHR 18-22/3C met een Tado v3 op openterm, gisteren geinstalleerd. Nu is het zo dat de ketel niet uitgaat en dus maar blijft stoken. Als ik in de app zeg, alles uit, reageert de ketel hier niet op. De tado heb ik op d1=openterm staan. Ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. Wie kan mij helpen?

Beste Antwoord

  • Dommel01
    Dommel01
    Antwoord ✓
    Opties

    Hij doet het. Ik hen een Engelstalige handleiding gevonden waar het goed en nauwkeurig in beschreven staat. Op de ketel moet de stekker van de openterm los worden gehaald. Vervolgens moet er tussen 3 en 4 een brug en de Tado V3 moet op de + en - (Vaillant e-bus) worden aangesloten. Als je de openterm module niet loskoppelt blijft hij deze herkennen en zal het waarschijnlijk niet werken.

    Op de Tado sluit je de draden aan op de plus + en de min - en stel je hem in op D07 (Vaillant e-bus). En hoppa, het werkt. 😀

    Jammer dat de documentatie hierover zo onduidelijk is maar goed zoeken wil vaak helpen. Dank aan een ieder voor de info.

Antwoorden

  • Andreplusplus
    Opties
    Heb je de draden op de juiste contacten van de ketel, op +/- van de tado en daarna de ketel even uit en weer aan gezet?
  • Dommel01
    Opties

    Op de ketel is hij aangesloten op openterm en op de termostaat is hij aangesloten op No en COM. Zo zat de Honeywell IV ook aangesloten.

  • hellred666
    Opties

    Hier het zelfde probleem, ketel blijft 60 graden ondanks dat er al meer dan 12 uur geen warmte vraag is geweest. ook tijdens de voorjaarsvakantie (weekje alles op "uit" gezet) zag ik via de P1 meter dat de ketel constant aan gesprongen is met dus een verbuik van 0,2 kuub per dag.

  • hellred666
    april 2022 aangepast
    Opties

    Het gaat overigens om een Intergas HRE 28/24. display geeft aan 60 graden met status 1 (doel temperatuur bereikt)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Op de ketel is hij aangesloten op openterm en op de termostaat is hij aangesloten op No en COM. Zo zat de Honeywell IV ook aangesloten."

    Dat is dan fout. Als je OpenTherm gebruikt moet je de aansluitingen + en - op de thermostaat hebben.

  • Dommel01
    Opties

    Oude thermostaat was stuk, hij deed helemaal niets meer, dus een Tado V3 gehaald welke het even heeft gedaan. Na veel zelf uitzoeken met hulp een installateur gebeld. Die kwam tot de conclusie dat de printplaat stuk was. Een grapje van ongeveer € 300,--. De pomp bleek ook zijn beste tijd te hebben gehad, vervanging ongeveer €200,--. Doordat de printplaat stuk was gegaan heeft deze zeer waarschijnlijk de thermostaat opgeblazen. Einde van het verhaal is dat we de ketel van 16 jaar oud maar gaan vervangen. 😪