Tado en stadverwarming

Ik heb stadsverwarming en een Honeywell thermostaat gekoppeld aan een stadverwarmingsklep. De thermostaat heeft een separate gateway die via internet en een Honeywell app bestuurt kan worden. Maar... ik heb ook overal thermostaat knoppen van Tado en zelfs mijn airco kan ik besturen via de Tado app. Kortom ik zou graag een kamerthermostaat van Tado gebruiken en afscheid nemen van Honeywell. Maar is er van Tado een stadverwarmingsklep oplossing? Kan ik de stadsverwarmingsklep van Honeywell aansturen via een Tado thermostaat?

Beste Antwoorden

  • Willekie
    Willekie
    Antwoord ✓
    Blijkt dat ik geen bedrading heb, maar de WiFi uitvoering van de Honeywell thermostaat.
    Wordt het nu een ander verhaal of gaat het werken als ik de WiFi uitvoering aanschaf van de Tado Thermostaat?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Dat is inderdaad een ander verhaal.
    Tado heeft geen “WiFi thermostaat”. Het wordt dan een Tado draadloze ontvanger bij de klep en een Tado temperatuur sensor op de plaats waar de thermostaat zat.

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ja dat is zonder meer mogelijk.
  • =) Daar word ik blij van, maar nu nog even doen. 😜
    Als ik de Tado thermostaat aanschaf en toevoeg aan de app, dan gaat deze de klep van Honeywell aan kunnen sturen? Die begrijpen elkaar gewoon direct?
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Ja, dat verwacht ik wel. Als de Honeywell thermostaat het kon dan lukt het met Tado ook.

    De draden op de thermostaat aansluiten op de No en de Com aansluiting, instelling als aan/uit thermostaat (is de standaardinstelling), en de instelingen van de knoppen in de app aanpassen, de thermostaat als zoneregelaar kiezen.

    Succes

  • Thanks! Dat gaan we proberen dan.. 👍👊
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Heb je de Tado bedrade thermostaat al in huis?
  • Ja, die heb ik vandaag ontvangen. Maar ook wel weer retour aangemeld. Omdat ik de Honeywell van de muur trok een er geen draden achter bleken te zitten. Ik heb trouwens een Honeywell VC8015 in mijn meterkast op de stadsverwarming zitten en een WiFi apparaat van Honeywell aangesloten op mijn netwerk. Daar heeft de ronde thermostaat in de woonkamer dus verbinding mee. Gebruik een app van Honeywell, maar vind ik geen fijne app.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ok, prima.
    De handleiding van die klep kun je op internet vinden. Daar staat hoe je kunt aansluiten. (Ik kan vanuit de app voor iPhone geen foto’s plaatsen, dus die moet je zelf even opzoeken)