Na batterij wissel van thermostaat herkend de ketel hem niet meer

Opties

Goedenavond,

gisteren de batterijen vervangen van de bedrade thermostaat in de woonkamer. Sindsdien communiceert de taco niet meer met de ketel. Alles werkt in de app.

Doordat de ketel geen aansturing meer heeft gaat hij automatisch verwarmen, zo merkte ik het. De radiator in de badkamer was warm.

Vandaag is de installateur van de ketel geweest en hij heeft alles nagelopen. Ketel is in orde maar hij geeft aan dat de ebus niet herkend wordt. Volgens hem is de thermostaat kapot. 

dit lijkt mij raar omdat ik geen meldingen krijg in de app, ook stuurt hij de radiator knoppen gewoon aan.

Ik heb meerdere dingen geprobeerd:

- ketel resetten 

- tado resetten (10sec indrukken)

- tado helemaal opnieuw ingesteld (3sec,3sec,etc)

- 24v draden aangesloten, dan contact maken. Dan werkt de ketel wel maar ja....

Ik weet het even niet meer, is er iemand met nog een idee?

Alvast bedankt!

Groet Remco

Reacties

  • Andreplusplus
    Opties
    Welke ketel heb je en zijn de instellingen van tado daarmee in overeenstemming (na de resets die je hebt uitgevoerd).
    Eerstvde tado aanpassen en daarna ketel resetten
  • Remco123
    Opties

    @Andreplusplus bedankt voor je reactie

    ik heb een valliant ecotec plus. Aansluiting via ebus. Dit heeft meerdere jaren goed gewerkt.

    vanmorgen alles nogmaals geprobeerd, alles uit, tado resetten, opnieuw instellen, ketel weer aan en resetten, ketel springt gelijk in beveiliging omdat de ebus nog niet herkend wordt....,heb de instellingen vanuit de installateurs handleiding gebruikt

    het moet toch iets vanuit de thermostaat zijn, lijkt wel of hij geen signaal stuurt oid

    heb de kabels ook doorgemeten, dit is allemaal in orde

  • Andreplusplus
    Opties
    thermostaat is nog steeds ingesteld als zoneregelaar? (in alke ruimtes in de app)