Nieuwe ketel en de verwarming gaat niet aan

Hoi, onze oude ketel is vervangen en nu krijg ik de ketel niet aan.
We hebben een vaillant ecotec plus vhr 30-36. Ik heb de instellingen op d07 gezet en hr01. Ook d05 en d01 geprobeerd maar geen resultaat.
Kan iemand helpen? Ketel is ook al aan en uit gezet. Ik weet niet wat ik verder nog moet proberen.

Reacties

  • Is de bedrading in orde? +/- op de tado en de juiste contacten op de ketel?
  • Ja op + en - op de slimme thermostaat.in de ketel weet ik het niet dat heeft de loodgieter geïnstalleerd. Is daar een plaatje van of iets hoe dat moet? Met de oude ketel nooit problemen gehad...
  • En is er een VR33 module aanwezig? Die zou moeten worden verwijderd. Instelling D07 zou goed moeten zijn.
  • Ik heb geen idee, ik ga morgen de loodgieter wel bellen om dat te vragen, of kan ik dat zelf zien?
  • Je zou eens kunnen googelen op “vaillant vr33 module” en dan de plaatjes bekijken of het je bekend voorkomt… Maar je moet wel de ketel open maken om het te kunnen zien.

    Het is een los printplaatje, en de draden zouden nergens meer mee verbonden moeten zijn, en de thermostaat rechtstreeks op de BUS aansluiting van de ketel (rode blokje)

  • Ok ik bel maar gewoon de loodgieter, wil zelf er niet aan rommelen want heb er geen verstand van.. verder nog iets wat het kan zijn?
  • Nou toch open gemaakt. Zo zit alles nu
  • Hoe plaats ik een afbeelding?
  • Foto van bedrading enz
  • Als ik de handleiding begrijp zit de thermostaat op de opentherm module? Moet die op de +- bus?
  • Dag @LeonieOu, ik zie inderdaad niets op het rode blokje met bus.Daar moet de tado op aangesloten.
    Als ik het goed zie, zit links de VR33 module (ik weet het niet 100% zeker), maar als de thermostaat nu daarop is aangesloten, dan moet die losgemaakt worden. Ketel uit. Blokje met de 4 draden loshalen van de hoofdmodule. Dan de thermostaat (rode en blauwe draad) op de bus, volgorde maakt niet uit. Ketel aan en dat zou het moeten zijn.