2 bridges op 1 Tado account in 1 Woning

Opties

Ivm uitbreiden bereik van Tado devices bij grote woningen of nieuwbouw woningen waar signaal van bridge niet het hele huis beslaat.

12
12 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Ja is al vaak gesuggereerd maar Tado zegt dat dat "moeilijk" is en ze gaan het zo te zien niet doen.

  • Ronald
    Opties

    Ik hou hoop dat er gekeken wordt. Heb ook al eerder gesuggereerd dat per gezinslid een kamer afwezig gezet moet kunnen worden. Maar helaas is dat ook nooit geimplementeerd. Terwijl dat zelfs in hun roadmap heeft gestaan.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Tja ik heb zelf het idee dat er niet veel FTE's op de software afdeling zitten. Of als dat er wel veel zijn, dan zijn die van lage kwaliteit. Die roadmap is weggehaald toen er helemaal geen voortgang meer op gemaakt werd en daar steeds maar lastige vragen over gesteld werden. Maar als je kijkt naar wat er (zichtbaar) veranderd is aan het systeem in de loop der jaren dan krijg je niet de indruk dat daar 1 fulltime programmeur op zit die "het een beetje kan", want dan zou er wel meer mogelijk zijn geweest.

    Het personeel zit vooral op de servicedesk, shipping, wellicht fabricage (als dat niet al outsourced is), enz.

  • Ronald
    Opties

    Ja die indruk heb ik ook niet. Toch jammer voor een product waar ik persoonlijk best tevreden over ben en ook in de consumentbond peilingen het goed doet. De concurrentie doet het echter niet veel beter ben ik bang.

  • Een herkenbaar verhaal… ook hier is er net te vaak voor korte of langere termijn wel een kamer die gewoon geen verbinding heeft met de bridge. Een extra bridge of desnoods een soort van repeater zou dit kunnen fixen.
    Hopelijk worden dit soort berichten gelezen en wordt er daadwerkelijk wat mee gedaan
  • Andreplusplus
    Opties
    Ik had 1 knop die 'knipperde'. Bridge in plaats van naar beneden te laten hangen nu omhoog gericht, vertikaal in dezelfde richting maar 10 cm hoger. Probleem opgelost.
  • Peter_Haas
    Opties

    Jammer dat Tado geen actie onderneemt. Het zou de betrouwbaarheid van het systeem aanmerkelijk verbeteren.

  • Kip
    Opties

    Tado is leuk, maar zeker niet innovatief en weinig vindingrijk met nieuwe functies. Ik heb het idee dat het juist uitgekleed wordt en er functies alleen voor abonnementen zijn.

  • Ok,

    In mijn optiek is de Tado community een kanaal waarvan de leden elkaar helpen met hun specifieke problemen en vragen. Een van de zaken die daar naar mijn mening ook bij hoort is dat er door iemand van de organisatie wordt gemonitord op wat er in de verschillende posts gemeld en gereageerd wordt. Vervolg zou dan zijn dat er vanuit de organisatie ook een respons komt. Een eerste bericht op 26 april en nu dus bij het laatste bericht van 31 mei geen enkele melding of suggestie vanuit Tado zelf.

    Kom op mensen van Tado, dat moet beter kunnen!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Zo nu en dan zie je op 1 dag ineens 10 reacties van een Tado medewerker maar meestal blijft het inderdaad stil.

    En de reactie "dat vind ik nou een goed idee, dat gaan we er snel eens inbouwen!" heb ik zelden of nooit gezien.

    Dus helaas...

  • BasNieuw
    Opties

    Ook hier geen bereik in onze mantelzorgwoning. Toevallig had ik nog een oude bridge liggen en ga ik toch eens proberen of ik die met de nieuwe thermostaat kan verbinden. Dan toch maar een nieuw account maken om hem ook daadwerkelijk te kunnen bedienen. Of kan er maar 1 bridge per internetnetwerk?


    Suggesties heb ik ook nog zat. Voorop staat daarbij de mogelijkheid om te zien wie de thermostaten bediend met het tijdstip erbij, zodat je die persoon kan aanspreken dat de verwarming ook uit moet als je het pand verlaat.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    "Of kan er maar 1 bridge per internetnetwerk"

    Dat wordt wel beweerd (zelfs door Tado medewerkers), maar ik kan me niet voorstellen dat dat ook echt zo is!

    Maar goed, dat ga je ondervinden, wellicht kun je het ons dan vertellen...

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Opties
    Volgens deze moet het kunnen:

    https://community.tado.com/en-gb/discussion/12571/multiple-internet-bridges
  • Andreplusplus
    Opties
    1 bridge 1 account, 2 bridges 2 accounts.
    Pair de juiste devices met de juiste bridge.
    De vraag over wie wanneer de temp heeft aangepast kan alleen als dat via de app gebeurt, via de knoppen en thermostaten kan nooit natuurlijk.
  • RudmerW
    Opties
    Een goed oplossing was geweest dat ze technieken zoals in meshnetwerken (bijv. Zwave) hadden toegepast. Als dit nog niet zo is. Dan cominiceren alle knoppen via elkaar.
    Dan heb je sowieso geen tweede bridge nodig.
  • Andreplusplus
    Opties

    Als je overal een voeding aan kan sluiten wel, maar het zou batterijen vreten bij de vleet @RudmerW . Er is een reden waarom voor 6LowPAN is gekozen